Amazon wchodzi na rynek luksusowych kosmetyków

Amazon sprzedaż internetowa

Do swojej olbrzymiej bazy produktów Amazon dodał właśnie nową kategorię – luksusowe marki kosmetyczne. Znajdą się w niej kosmetyki takich marek, jak Burberry, Nars, L’Occitane, Deborah Lippmann, Jack Black, czy Dr. Brandt Skincare.

Na początek gigant z Seattle będzie oferować 24 marki produktów do makijażu, pielęgnacji skóry i włosów oraz perfum, które do tej pory były dostępne przede wszystkim w drogeriach z wyższej półki, takich jak Sephora i Beautybar.com.

amazon luxury beauty online retailing

W przypadku niektórych marek oferta będzie dość okrojona. Na przykład z oferty Burberry w sklepie Amazona, podobnie jak w wielu innych perfumeriach, znajdziemy tylko perfumy. Resztę swoich produktów kosmetycznych brytyjska firma sprzedaje jedynie w wybranych sieciach handlowych.

Nowa sekcja będzie zawierać informacje o trendach kosmetycznych i porady o tym, jak zrobić najmodniejszy w tym sezonie makijaż. Na stronie będzie też można zobaczyć rekomendowane do wykonania danego „looku” kosmetyki, oraz od razu wrzucić je do koszyka i kupić.

Klientom luksusowego działu kosmetycznego Amazon zaoferuje też korzyści płynące z programu lojalnościowego Prime. Dzięki temu klienci zamawiający kosmetyki o wartości powyżej 25 dolarów będą mogli liczyć na darmową, jednodniową dostawę. Dla porównania, Sephora oferuje darmową, trzydniową dostawę dla zamówień powyżej 50 dolarów.

Analitycy rynku zauważają, że coraz więcej marek uruchamia swoje kanały sprzedaży na platformach handlowych typu Amazon, mimo, że prowadzi to do zmniejszenia ruchu w ich własnych sklepach. Jednak oczekiwane przez klientów zróżnicowanie opcji zakupu bierze tu górę. Według badań ośrodka Forrester, obecnie 30% kupujących najpierw szuka produktów na Amazonie, a dopiero potem przez wyszukiwarkę Google (13%).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring