Raport SAP: e-sprzedawcy muszą wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych

evigo.com

Integracja urządzeń mobilnych z systemem sprzedaży internetowej wydaje się dziś oczywista. Jednak wykorzystanie tego kanału sprzedaży do długofalowego zwiększenie przychodów wcale nie jest proste. Wymaga od sprzedawców wdrażania strategii, które w pełni wykorzystują potencjał tych urządzeń – wynika z przygotowanego przez firmę SAP raportu “Engage Customers and Build Loyalty in Developed and Emerging Markets”.  

Przetwarzanie dużych zbiorów danych i specjalistyczna analityka w czasie rzeczywistym przyniosły sprzedawcom olbrzymie możliwości analizy informacji, które pochodzą z urządzeń mobilnych i aplikacj. Dzięki nim sprzedawcy mogą tworzyć bardziej spersonalizowane i elastyczne usługi, które z czasem samodzielnie rozwijają się w przetwarzaniu danych o kliencie. Jednak wymaga to w pełni zoptymalizowanego podejścia – uważają analitycy SAP.

Jednym z wielu przedstawionych przez nich w raporcie przykładów optymalizacji sprzedaży przy pomocy urządzeń mobilnym są rozwiązania wprowadzone w sieci Tesco. Brytyjska sieć używa w swoich sklepach technologii mobilnych zespolonych z kamerami wideo. W marketach zainstalowane są systemy kamer, tzw. „broccoli cams”, które nieustannie monitorują stan zaopatrzenia i wysyłają informacje o ewentualnych brakach bezpośrednio na urządzenia mobilne sprzedawców.

“Mierzenie efektywności sprzedaży i angażowanie klientów do interakcji z marką to główne zadania urządzeń mobilnych w sprzedaży w przyszłości. W ciągu najbliższych 2-3 lat będziemy obserwować ich lepszą integrację w procesie zakupów, w formie m.in. mobilnych programów lojalnościowych” – oceniają eksperci.

 

SAP m-commerce online sales

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring