Google wykorzysta w reklamach wizerunki swoich użytkowników

Google e-commerce advertising

Nowe reklamy sponsorowane Google będą wykorzystywać personalia, zdjęcia profilowe i komentarze użytkowników korzystających z serwisów firmy.

Oprócz reklam sponsorowanych, firma wprowadzi też zmiany w polityce prywatności swoich serwisów – ogłosił Google. Nowy model reklamowy zakłada, że historia przeglądanych, bądź „splusowanych” przez użytkowników Google marek, usług i produktów będzie wykorzystywana w celach reklamowych.

Przykładowo, pozostawiona w serwisach opinia o produkcie będzie mogła posłużyć jako treść reklamy, razem z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem zostawiającego ją użytkownika. Pierwsze takie reklamy mają zadebiutować już 11 listopada tego roku, zarówno na Google+, jak i w pozostałych serwisach firmy – YouTube i Google Play.

Wykorzystanie własnych informacji osobowych w promocyjnym kontekście będzie można zablokować. Nowe reklamy nie będą też korzystać z informacji o niepełnoletnich użytkownikach i ich historii, ale będą dla nich widoczne. Serwis nie wyjaśnił, czy nowe zmiany naruszają zapisany w jego regulaminie w 2011 roku przepis o ochronie danych osobowych, który zabrania wstecznego wprowadzania zmian w tym zakresie.

Usługa Shared Endorsement przypomina sponsorowane wpisy na Facebooku, które sieć społecznościowa uruchomiła w 2011 roku. Funkcja umożliwiła Facebookowi wykorzystywanie „lajków” i wpisów użytkowników do promocji marek i produktów swoich klientów reklamowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring