Argos wypuszcza własny tablet zintegrowany ze sklepem online

Argos online retailing

15 października – dokładnie 70 dni przed Bożym Narodzeniem – Argos wprowadził do sprzedaży tablet własnej marki. MyTablet ma szansę stać się nie tylko hitem pod choinką, ale także posłużyć jako sprawne narzędzie do zamawiania innych upominków z brytyjskiego sklepu.

MyTablet będzie oferować pre-instalowane gry i aplikacje, w tym naturalnie aplikację zakupową Argos. Własne urządzenie mobilne Argos to kolejna tabletowa inicjatywa dużej sieci handlowej na Wyspach. Kilka tygodni temu swój tablet, Hudl, wypuściło Tesco.

Urządzenie Argosa będzie jednak odrobinę tańsze, kosztując w sprzedaży detalicznej 99,99 funtów. Podobnie jak Hudl, sprzęt będzie obsługiwany przez system Android Jelly Bean 4.2.2, i tak samo jak on – będzie oferować dostęp do ogromnej liczby aplikacji przez Google Play.

Multimedialny MyTablet  będzie umożliwiał użytkownikom przeglądanie stron internetowych, oglądanie telewizji, odtwarzanie muzyki i wideo, a także dostęp do mediów społecznościowych.

“W ubiegłym roku sprzedano miliony tabletów, ale wciąż ponad 75% mieszkańców Wielkiej Brytanii ich nie posiada. Możemy spodziewać się, że w te Święta tablety znowu zdominują listy prezentów” – uważa John Walden, dyrektor zarządzający Argos.

Według przeprowadzonego przez Argos badania, użytkownicy tabletów najczęściej na nich grają (61%), korzystają z mediów społecznościowych (49%), słuchają muzyki (37%), odrabiają lekcje (34%) i wysyłają maile (30%). Dlatego wśród pre-instalowanych aplikacji na MyTablet znajdziemy Angry Birds, Twittera, Facebooka, BBC iPlayer i program do korzystania z e-booków. Jednak to zakupowa aplikacja Argos jest najbardziej znacząca dla firmy. „Obecnie ok. 15% naszej sprzedaży to sprzedaż mobilna” – dodaje Walden.

Argos to jeden z największych sprzedawców ze sprzętem elektronicznym, AGD i produktami do wyposażenia domu w Wielkiej Brytanii. W lutym 2013 roku sklep odnotował łącznie 635 milionów odwiedzin w swoim sklepie internetowym i mobilnym. W tym samym okresie  obroty firmy wyniosły 3,9 mld funtów. Argos należy do koncernu Home Retail Group, jednego z głównych sprzedawców AGD, RTV oraz produktów do wyposażenia domu i ogrodu w Wielkiej Brytanii.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring