Raport Accenture: zmiany w oczekiwaniach e-klientów

webrooming showrooming e-commerce

W okresie przedświątecznym Amerykanie planują wydać na prezenty średnio 646 dolarów, o 11% więcej niż przed rokiem – tak wynika z opublikowanego właśnie raportu Accenture.

Przeprowadzone przez firmę badanie pokazało, że 63% badanych ma w tym roku zamiar odwiedzić sklepy tradycyjne, jedynie po to, aby obejrzeć towary, a potem kupić je w sieci. Oznacza to 10% wzrost showroomingu w porównaniu z 2012 rokiem.

Co ciekawe, więcej klientów, bo 65% będzie najpierw wyszukiwać interesujące ich towary w sieci, a potem pójdzie do sklepu je kupić. Decydującym czynnikiem przy webroomingu będzie przede wszystkim chęć zaoszczędzenia na dostawie (47%) oraz potrzeba bezpośredniego obejrzenia towaru przed zakupem (46%) – czytamy w raporcie.

Okazuje się też, że 46% ankietowanych ma w tym roku zamiar przekroczyć zaplanowane wcześniej wydatki świąteczne, podczas, gdy W 2012 roku takie plany miało zaledwie 34% osób. Jednak nie zmienia to faktu, że kupujący będą szukać obniżek i wyprzedaży – aż 94% osób stwierdziło, że przeceny będą dla nich istotne przy wybieraniu prezentów (84% w ubiegłym roku). 49% badanych szacuje dziś, że przecenione towary będą stanowić co najmniej trzy czwarte ich świątecznych zakupów.

Idealną okazją dla Amerykanów do znalezienia przedświątecznych przecen jest tradycyjnie Czarny Piątek, jedno z najważniejszych wydarzeń zakupowych w Stanach Zjednoczonych, podczas którego sklepy oferują wyjątkowo duże przeceny. Czarny Piątek przypada dzień po Święcie Dziękczynienia i uważany jest za pierwszy dzień przedświątecznego szału zakupowego, a dla sprzedawców oznacza możliwość pozbycia się towarów zalegających w magazynach.

W tym roku to święto łowców okazji cieszy się największym od 5 lat zainteresowaniem – zauważają analitycy Accenture. 55% amerykańskich konsumentów przyznaje, że będzie wtedy robić zakupy, a 30% z nich deklaruje, że większość produktów w tym dniu kupi przez Internet. Dla porównania, w 2012 roku taką chęć deklarowało 25% ankietowanych. W tym roku Czarny Piątek przypada 29 listopada.

Accenture e-commerce

Reklama

SCF 2017 Spring