Raport Eurostat: już 60% Europejczyków robi zakupy w sieci

Eurostat e-commerce Europe

E-shopping w krajach Unii Europejskiej robi się coraz bardziej powszechny. Już niemal 60% Europejczyków deklaruje, że kupuje w sieci – podaje w ostatnim raporcie Eurostat.

Według analityków Eurostatu, w ubiegłym roku z Internetu korzystało 75% mieszkańców Unii Europejskiej w wieku 16-74 lat, a 59% z nich robiło zakupy w sklepach internetowych.

Unijnym liderem w zestawieniu największej liczby e-zakupowiczów jest Wielka Brytania (82% internautów). Za nią plasują się Dania i Szwecja (po 79%) oraz Niemcy (77%), Luksemburg (73%) i Finlandia (72%). Na przeciwnym końcu stawki są Rumunia (11% kupujących online), Bułgaria (17%) oraz Estonia i Włochy (po 29%).

Okazuje się, że Europejczycy najchętniej płacą w sieci za ubrania oraz artykuły sportowe, a także wyjazdy i wczasy. Produkty z tych kategorii w ubiegłym roku kupiło 32% europejskich internautów, podczas, gdy w 2008 roku było to raptem 21%. W minionym roku dużym zainteresowaniem cieszyły się też książki, czasopisma i materiały do nauki przez internet (23%), oraz żywność (9%).

Wśród kupujących odzież oraz artykuły sportowe prym wiodą Brytyjczycy (51%) oraz Niemcy (49%). Z kolei kupowane w sieci wyjazdy i wczasy cieszą się największym zainteresowaniem wśród Szwedów (60%) i Duńczyków (56%). Książki i magazyny kupują online najczęściej mieszkańcy Luksemburga i Niemiec. Do wirtualnych zakupów żywności najbardziej przekonani są natomiast Brytyjczycy (21%) – czytamy w raporcie.

W dniach 14-20 października trwają dni handlu online w ramach Europejskiego Roku Obywateli.

 4-15102013-AP-EN

Reklama

SCF 2017 Spring