Szefowa Burberry pomoże Apple w sprzedaży wielokanałowej

Burberry Apple e-commerce multichannelSzefowa Burberry, Angela Ahrendts, która stoi za transformacją brytyjskiej marki odzieżowej w wielokanałowego, globalnego sprzedawcę luksusowych ubrań i akcesoriów, wkrótce dołączy do zarządu Apple.

Tradycyjne sklepy marki Apple wytyczają operacyjne i estetyczne standardy dla sprzedawców na całym świecie, i to nie tylko tych zajmujących się sprzętem elektronicznym. Firma chce teraz, aby i jej cyfrowy kanał sprzedaży rodził podobne skojarzenia.

Do pokierowania przemianą Apple w jeszcze bardziej pożądaną, wielokanałową markę, firma zaangażowała właśnie szefową Burberry, która w kwietniu przyszłego ma zająć stanowisko vice-prezesa Apple. W Burberry Ahrendts udało się harmonijnie zintegrować wszystkie kanały sprzedaży legendarnej marki, w taki sposób, że od lat pozostaje liderem w sektorze marek luksusowych.

Apple liczy teraz, na to, że 53-letnia Ahrendts powtórzy ten sukces w jego barwach. Bez wątpienia, ze swoją wieloletnią praktyką zarówno w marketingu, jak i sprzedaży, a przede wszystkim – z bogatym doświadczeniem w sektorze produktów luksusowych i branży modowej będzie dla firmy cennym nabytkiem.

Także modowy aspekt kariery Ahrendts nie pozostaje bez znaczenia, biorąc pod uwagę pogłoski, że Apple będzie chciał wejść na dopiero powstający rynek odzieży z zaawansowanym sprzętem elektronicznym. Ahrendts szefuje Burberry od 2006 roku. Wcześniej była vice-prezesem w Liz Claiborne, oraz szefową Donna Karan International.

“Jestem zaszczycona, że będę mogła pracować dla Apple na tym nowopowstałym stanowisku, i już nie mogę doczekać się pracy z zespołem Apple nad poprawą rozwiązań sprzedażowych offline i online” – powiedziała Ahrendts. „Zawsze podziwiałam innowacyjność produktów i usług Apple, a także pozytywny wpływ jaki mają na nasze życie. Mam nadzieję, że choć w małym stopniu będę mogła przyczynić się do dalszego rozwoju i sukcesu tej marki” – dodała.

“Bardzo cieszymy się, że Angela dołączy do naszego zespołu. Angela jest niezwykle utalentowanym i doświadczonym liderem, który jest w stanie poprowadzić oba zespoły – sprzedaży online oraz tradycyjnej” – powiedział szef Apple, Tim Cook. Długo szukałem takiej osoby“ – dodał.

Od teraz strategiczne decyzje o ekspansji marki, jej operacjach sprzedażowych oraz kierunkach rozwoju będą podejmowane także przez Ahrendts. Ahrendts ma raportować bezpośrednio do Tima Cooka i będzie jedyną kobietą w zarządzie firmy.

Od lipca tego roku internetowe sklepy Apple działają w 38 krajach. Firma ma też 411 tradycyjnych sklepów w 10 krajach na całym świecie. Apple, który otworzył swój pierwszy sklep online w 1997 roku, w trzecim kwartale tego roku fiskalnego zanotował obroty na poziomie 34-37 mld dolarów.

board_portraits_aa

Reklama

SCF 2017 Spring