Zara online: Pozdrowienia z Moskwy

walmart

Grupa Inditex, światowy potentat w branży odzieżowej, zapowiada uruchomienie internetowego sklepu Zara dla klientów w Rosji. Serwis ma ruszyć na przełomie jesieni i zimy tego roku.

To kolejny krok w globalnym rozwoju firmy. W tym roku Inditex, właściciel Zary, ma osiągnąć 600 milionów dolarów ze sprzedaży internetowej. Dla porównania w roku 2012 internauci zostawili ma koncie firmy 343 milionów euro, co stanowiło 2,5 proc całości przychodów (13,793 mld euro).

Koncern, z siedzibą w galicyjskim mieście Arteixo, uruchomił swój pierwszy sklep internetowy zaledwie dwa lata temu. Dziś na rynku e-commerce jest już potężnym graczem – internetowe sklepy firmy działają w 23 krajach. W ubiegłym roku Zara online rozpoczęła działalność w Chinach, a w marcu tego toku w Kanadzie. Także klienci z Polski mogą robić zakupy przez internet.

Równie dobrze hiszpański potentat radzi sobie ze sprzedażą tradycyjną. W ubiegłym roku otwartych zostało 482 nowych sklepów, a w tym roku kolejnych 49. W sumie na całym świecie Inditex prowadzi 6058 placówek handlowych (dane na koniec kwietnia). Perłą w koronie odzieżowego imperium ma się stać nowa siedziba główna koncernu. Budynek o powierzchni 70 tys. metrów kw. zostanie oddany do użytku w drugim kwartale tego roku.

Zysk netto Grupy wyniósł w ubiegłym roku 2,3 mld euro i był o 22 proc. większy niż w roku 2012. Jedyne potknięcie w tryumfalnym marszu Iditexu miało miejsce wiosną tego roku. Od lutego do kwietnia zysk netto firmy wzrósł zaledwie o 1,4 proc. (licząc rok do roku) i wyniósł 438 mln euro. Szefowie firmy tłumaczyli tę zadyszkę przedłużającą się zimą oraz wahaniami kursów walut.

Reklama

SCF 2017 Spring