W pierwszym półroczu House of Fraser osiągnął 57% wzrostu sprzedaży online

Jak ogłosiła spółka, całkowite skonsolidowane przychody grupy wyniosły 522,1 mln funtów, co oznacza wzrost o 3,3 proc. Inwestycje w sprzedaż wielokanałową zaowocowały wzrostem sprzedaży internetowej o 57 proc., przy czym usługa „kliknij i odbierz” dodatkowo generowała ruch w sklepach stacjonarnych. Dlatego detalista planuje dalej wzmacniać kanał online.

W ostatnich miesiącach firma wprowadziła m. in. nowe opcje dostawy. House of Fraser uruchomił na ogólnokrajową skalę usługę „kliknij i odbierz”, dostępną codziennie do godz. 22. Ponadto detalista wprowadził dostawę do domu funkcjonującą siedem dni w tygodniu, z możliwością składania zamówień do północy i dostawą od godz. 6 do godz. 22 następnego dnia. Poza tym House of Fraser uruchomił nową aplikację mobilną na iOS oraz wprowadził inne techniczne udogodnienia, mające na celu zwiększenie sprzedaży przez internet i zmniejszenie liczby reklamacji.

„Miło nam zaprezentować kolejny solidny wzrost i wyniki finansowe, które pokazują, że odnosimy sukces w kluczowych obszarach, czyli w sprzedaży online i w rozwoju marki. Zdecydowaliśmy się kontynuować rozwój sprzedaży wielokanałowej, wymagało to jednak pewnych nakładów, dlatego nie osiągnęliśmy zysku. Oczekujemy jednak, że skutkiem podjętych inwestycji będzie wzrost w drugiej połowie roku. Jesteśmy pewni, że przyjęty przez nas model biznesowy, czyli coraz lepsze pozycjonowanie marki i postawienie na sprzedaż wielokanałową, wzmocni naszą pozycję w najbliższej przyszłości” – komentuje John King, prezes House of Fraser.

Grupa House of Fraser posiada 60 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W listopadzie 2006 r. została częścią konsorcjum Highland. Rocznie osiąga obroty w wysokości 1,2 mld funtów i zatrudnia ok 19,3 tys, pracowników.

Reklama

SCF 2017 Spring