Chińska Alibaba Group podwoiła przychody i zapowiada dalszą ofensywę

Alibaba Chinese e-commerce

Największa platforma handlowa w Chinach, Alibaba podwoiła przychody w drugim kwartale tego roku – podaje Yahoo, który posiada 24% udziałów w chińskiej spółce.

Zyski netto koncernu w drugim kwartale wzrosły do 707 mln dolarów. W porównaniu do 273 mln dolarów z tego samego okresu w 2012 roku, oznacza to ponad dwukrotny wzrost. Obroty spółki osiągnęły poziom 1,73 mld dolarów, podczas gdy w 2012 roku wynosiły 1,08 mld dolarów. Natomiast w drugim kwartale 2013 roku zysk brutto wyniósł 1,2 mld dolarów, podczas, gdy rok wcześniej było to 740 mln dolarów.

„Te zarobki pomogą grupie Alibaba otrzymać wyższą wycenę w potencjalnej pierwszej ofercie publicznej” – powiedział Bloombergowi Ricky Lai, analityk w Guotai Junan International Holdings. „Głównym motorem wzrostu jest dla spółki wykorzystanie zróżnicowanych platform sprzedaży i mediów, takich jak Smart TV I komunikatory internetowe” – dodał.

Mimo częstych porównań do koncernu Amazon, Alibaba zarabia gównie na reklamach opłacanych przez detalistów, sprzedających swoje produkty na platformach firmy. Dzięki temu dane towary są lepiej pozycjonowane w serwisach spółki, Taobao i Tmall. Sprzedawcy korzystający z Taobao nie muszą co prawda płacić abonamentu, ale to, co zaoszczędzą w ten sposób, muszą i tak wydać na reklamy. Bez nich nie mają szans w starciu z konkurencją. Reklamy są też często pozycjonowane w wyszukiwarce Taobao, z której kupujący z Chin korzystają równie często, jak zachodni klienci z Google. Według Wall Street Journal, biorąc pod uwagę fakt, że firma nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej. Model biznesowy Alibaby bardziej przypomina Google niż Amazon.

“Z przyjemnością możemy ogłosić, że wykonaliśmy główną część naszego zobowiązania wobec akcjonariuszy i odkupiliśmy od Alibaba Group udziały o łącznej wartości 3.65 miliarda dolarów”- powiedział dyrektor finansowy Yahoo, Ken Goldman. „Do odkupienia zostały nam jeszcze udziały o wartości około 1.9 miliarda. Planujemy przejęcie ich na wolnym rynku lub w drodze indywidualnych negocjacji” – dodał.

Alibaba Group założył w 1999 roku Jack Ma wraz z 18 partnerami biznesowymi. Dziś szacuje się, że sprzedaż prowadzona na stronach firmy, zarówno B2C, jak i B2B generuje 60% przesyłek kurierskich w całych Chinach.

Q313_Earnings_Presentation

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring