Serwis LinkedIn stawia na rozwiązania mobilne

linkedin online retailing

Serwis rekrutacyjny LinkedIn planuje dostosować swoje usługi do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych.

Według Parkera Barrile’a, odpowiedzialnego w LinkedIn za produkt, aż 30% odsłon ofert pracy w serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych. Na corocznej konferencji firmy w Las Vegas Barrile ogłosił, że ruch mobilny na witrynie serwisu wzrósł gwałtownie w ciągu ostatnich dwóch lat, co więcej – tendencja ta się utrzymuje. Powiedział też, że aby dotrzymać kroku zmieniającym się upodobaniom konsumentów, serwis LinkedIn zostanie dostosowany do potrzeb użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.

Barrile ogłosił, że firma planuje wypuścić mobilną wersję swojego narzędzia Recruiter, flagowego produktu LinkedIn służącego do wyszukiwania kandydatów do pracy. Aplikacja ma umożliwiać korzystanie ze wszystkich funkcji serwisu dostępnych w wersji tradycyjnej. Barrile zdaje się dobrze rozumieć oczekiwania użytkowników. „Czasem kilka godzin zwłoki może sprawić, że kandydat nam przepadnie. Teraz możecie skontaktować się z nim używając naszego narzędzia Recruiter kupując kawę w Starbucksie, siedząc na kanapie albo w pubie ze znajomymi” – napisał w notce na blogu firmy.

Mobilna wersja witryny LinkedIn pozwoli rekruterom korzystać ze wszystkich funkcji narzędzia Recruiter (jak na przykład natychmiastowe odpowiadanie na wiadomości od kandydatów). Barrile zapewnił na blogu firmy, że wersja mobilna zapewni także dostęp do pełnych profili użytkowników oraz do komentarzy od rekruterów. Obecnie baza użytkowników LinkedIn to 238-milionowa społeczność, która ma być w całości dostępna dla urządzeń mobilnych. Barrile wspomniał także o narzędziu Work With Us, umożliwiającym pracodawcom wyświetlanie spersonalizowanych ofert pracy przy profilach konkretnych użytkowników. Ma ona na celu zwrócenie uwagi tych, którzy przeglądają w serwisie profile swoich znajomych lub ich kontakty biznesowe. Dodatkowo, nowa wersja serwisu umożliwi pozycjonowanie priorytetowych ofert pracy w aktualnościach wybranych użytkowników oraz aplikowanie na wybrane oferty za pomocą urządzeń mobilnych.

Reklama

SCF 2017 Spring