Z ostatniej chwili: IKEA testuje system click and collect

ikea strategia onlineFrancuski oddział sieci IKEA testuje nowe rozwiązania w zakresie dostawy produktów. W regionie Montpellier można już zamówić towary metodą „click and collect”.

W ten sposób szwedzki gigant próbuje dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów, coraz częściej oczekujących rozwiązań wielokanałowych. Usługa „click and collect” pozwala na sporządzenie listy zakupów, po czym zamówienie jej online i odebranie w stacjonarnym sklepie IKEA.

“Dzięki nowej usłudze nasi klienci mogą odebrać zamówione towary szybciej i łatwiej. Na stronie Ikea.com mogą wybierać spośród 5000 mebli dostępnych w ramach usługi ‘click and collect’” – czytamy na stronie sieci IKEA.

W momencie wybrania produktu przez klienta, może on zostać dodany do listy zakupów i zarezerwowany. Towar będzie dostępny do odbioru w sklepie IKEA przez 3 dni, licząc dzień w którym złożono zamówienie.

Standardowa cena usługi będzie wynosiła 25 euro, jednak klienci posiadający kartę IKEA FAMILY otrzymają możliwość skorzystania z niej po promocyjnej cenie 9,90 euro. Do obsługi nowego systemu odbioru IKEA będzie musiała zatrudnić jedynie pięciu nowych pracowników.

Wprowadzenie nowej usługi jest częścią długoterminowej strategii sieci IKEA, zakładającej implementację wielokanałowego modelu sprzedaży. Do najnowszego katalogu firma załączyła także aplikację korzystającą z technologii rozszerzonej rzeczywistości. Umożliwia ona klientom obejrzenie ponad 90 produktów w trzech wymiarach i wykonanie małej symulacji 3D w swoim własnym domu.

Francuski oddział sieci IKEA znajduje się pośród 20 największych detalistów w kraju. Firma posiada obecnie sieć 29 tradycyjnych sklepów, jednak planuje zwiększyć swoją sprzedaż online do 10% całości swojego obrotu do roku 2020.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring