Indyjski Snapdeal pozyska 200 milionów dolarów

India m-commerce e-retailers

Snapdeal, jeden z największych sklepów online w Indiach, ma szansę na zdobycie nowych środków finansowych. Jak podaje dziennik Times of India, udziały w spółce mogą być dla inwestorów warte nawet 200 milionów dolarów.

W kwietniu tego roku Snapdeal uzyskał 75 milionów dolarów od japońskiego Softbanku, który ma także 35% udziałów w Yahoo Japan. W czerwcu firma Intel ogłosiła swoją 16-milionową inwestycję w portale Snapdeal i Healthkart – aptekę online, prowadzoną przez firmę Bright Lifecare. Snapdeal uzyskał także 50 milionów dolarów ze sprzedaży udziałów amerykańskiemu gigantowi eBay, który obecnie posiada 10% udziałów spółki, i planuje zwiększenie tego udziału. Wśród inwestorów zainteresowanych indyjską platformą wymienia się także Nexus Venture Partners, Bessemer Venture Partners oraz IndoUS Venture Partners. Łącznie kwota uzyskana ze sprzedaży udziałów firmy może wynieść nawet 200 milionów dolarów.

„Poza 50 milionami uzyskanymi od eBay i pozostałych inwestorów, Snapdeal negocjuje kolejne umowy inwestycyjne. W spółkę zainwestowały też Intel, rosyjski fundusz Ru-Net i Saama Capital. Według osób zaangażowanych w rozwój sektora, eBay ocenił wartość Snapdeal w ostatniej rundzie inwestycji na około 200 milionów dolarów, jednak kwota ta może wzrosnąć nawet do 750 milionów” – donosi Times of India. Zarówno eBay jak i Snapdeal odmówiły komentarza w tej sprawie.

Snapdeal jest jedną z największych platform handlowych online w Indiach. Firma obecnie prowadzi wysyłkę do ponad 4 tys. lokacji, a w swoim asortymencie ma ponad 250 tys. produktów pochodzących od 3 tys. różnych producentów. Dziennie firma sprzedaje około 25 tys. artykułów. Portal posiada 18 milionów zarejestrowanych użytkowników oraz około 50 tys. sprzedawców.

Reklama

SCF 2017 Spring