Raport firmy Endicia: kupujący online oczekują darmowych dostaw

fast-shipping-386x174Według ankiety przeprowadzonej przez firmę Endicia, kluczem do zdobycia klienta jest jego satysfakcja z dostawy zamówionych towarów. Czas dostawy jest przy tym na drugim miejscu – najatrakcyjniejsze dla klientów są nadal opcje darmowej wysyłki.

“Ponieważ konsumenci mają coraz to nowe potrzeby i szukają sposobów ich zaspokojenia, e-sprzedawcy mają doskonałą okazję do zaproponowania klientom różnych rozwiązań z zakresu logistyki realizacji zamówień” – czytamy na stronie firmy Endicia. W przeprowadzonej przez firmę ankiecie 74% kupujących online wyraziło satysfakcję z korzystania darmowych lub zniżkowych opcji dostawy. 58% z kolei uznało, że istotna jest dla nich opcja wyboru konkretnej daty dostawy.

Koszt dostawy jest czynnikiem decydującym o satysfakcji z usługi dla 74% ankietowanych. Dla 50% są to niskie ceny towarów, a jedynie dla 9% dostawa tego samego dnia. 53% ankietowanych używa najtańszej możliwej metody dostawy, a 58% uznało, że koszty dostawy to główna kwestia, którą e-sklepy powinny poprawić.

Konsumenci są także gotowi wydać więcej na same zakupy, jeśli zaproponuje im się darmową wysyłkę. 70% kupujących, którzy znaleźli się w takiej sytuacji, dodało kolejne towary do elektronicznych koszyków. Klienci preferują darmową dostawę przy zamówieniach o wartości powyżej 50 dolarów, które stanowią około 60% wszystkich transakcji online. Przy tańszych zamówieniach nie mają problemów z wniesieniem stałej opłaty. Darmowa dostawa to także kluczowy czynnik, jeśli chodzi o rekomendacje: 65% kupujących zadeklarowało, że jest z tego powodu gotowa polecić sklep znajomym, a 68% uczyniło tak w przeszłości.

“Pomimo faktu, że klienci domagają się darmowej dostawy, sprzedawcy nadal mogą optymalizować swoje zyski oferując darmową dostawę przy minimalnej wartości zamówienia. Dzięki temu mogą utrzymać wysoki poziom satysfakcji konsumentów” – pisze Endicia.

Endicia to firma z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem, dostarczająca rozwiązania z pogranicza z zakresu usług pocztowych i elektronicznych. Od wielu lat jest stałym partnerem US Postal Service.

what-ecommerce-users-really-want-infographic800

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring