Indie: największy w kraju detalista rozpoczyna sprzedaż online

India e-commerce m-commerce

Reliance Retail, największy detalista w Indiach, planuje otworzyć kanał sprzedaży online w ciągu najbliższych 6-8 miesięcy, donosi dziennik The Economic Times.

Według cytowanego przez portal anonimowego źródła, firma przygotowuje się do ekspansji w Internecie. „Jeśli model sprzedaży online okaże się opłacalny, to postawimy na takie rozwiązanie. W tej chwili oceniamy nasze szanse i rozważamy różne możliwości. Pewne jest to, że wprowadzimy rozwiązania wielokanałowe, zgodnie ze stanowiskiem zaprezentowanym podczas ogłoszenia naszych wyników sprzedażowych za ostatni kwartał” – twierdzi osoba rzekomo związana z Reliance Retail.

Współczynnik penetracji e-commerce w Iniach jest dość niski w porównaniu z USA i Wielką Brytanią. Rośnie on jednak zdecydowanie szybciej, niż na rynkach rozwiniętych w tym zakresie. Według badania przeprowadzonego przez agencję Forrester, wartość indyjskiego rynku online do roku 2016 wzrośnie ponad pięciokrotnie – od 1.6 miliona dolarów w roku 2012 do 8.8 miliona w 2016.

„Artykuły spożywcze, czyli kategoria produktów która zazwyczaj wchodzi do sprzedaży w kanale online na późniejszych etapach rozwoju rynku, zaczęła ten proces już w tej chwili, i cieszy się rosnącą popularnością wśród kupujących z klasy średniej i wyższej zamieszkującej duże miasta” – czytamy w raporcie Forrestera.

Reliance Retail działa od 2006 roku i jest obecnie największym sprzedawcą w Iniach w kategorii przynoszonego dochodu. W skład sieci wchodzi 1466 sklepów łącznie zajmujących ponad 800 tys. m² powierzchni handlowej. W ofercie Reliance Retail znajdują się artykuły spożywcze, odzieżowe, obuwnicze, gospodarstwa domowego i elektronika użytkowa. W ostatnim roku firma przyniosła 1.7 miliarda dolarów dochodu, a w trzecim kwartale tego roku dochód wzrósł o 53%. Sieć należy do Reliance Industries, giganta zajmującego drugie miejsce w Indiach pod względem wartości rynkowej.

Reklama

SCF 2017 Spring