Nike: do 2017 roku czterokrotnie zwiększymy sprzedaż online

Nike planuje czterokrotny wzrost sprzedaży online do roku 2017 – twierdzi Trevor Edwards, prezes Nike Brand. Słowa te padły na corocznym spotkaniu kierownictwa firmy z inwestorami. Aby osiągnąć założone cele, firma rozwinie swoją działalność na nowych rynkach.

Pod koniec tego roku podatkowego dochód Nike ze sprzedaży online sięgnął 540 milionów dolarów. Firma ogłosiła, że w 2017 roku będzie to kwota 2 miliardów. Kanał online będzie teraz głównym obszarem wzrostu Nike. Kierownictwu firmy zależy, aby sprzedaż elektroniczna dostarczyła jak najwięcej z planowanych 36 miliardów dochodu, które Nike planuje osiągnąć w roku 2017.

„Koncentrujemy wszystkie nasze wysiłki na handlu elektronicznym, który obecnie rośnie bardzo gwałtownie. Planujemy utrzymać tę tendencję przez najbliższe lata. Nasza zintegrowana strategia cyfrowa ma na celu zapewnienie klientom jak największej prostoty w kontakcie z marką, nieważne jakim kanałem będzie się on odbywał” – powiedział Edwards. „Nasz biznes online jest w tej kwestii kluczowy, ponieważ dzięki niemu jesteśmy pewni, że klient ma dostęp do całego spektrum naszych produktów. W najbliższych latach planujemy dalszy rozwój tego sektora” – dodał.

Elektroniczna platforma sprzedażowa Nike.com obecnie operuje w 24 krajach świata, w tym w USA, zachodniej Europie, Chinach, i kilku państwach Ameryki Łacińskiej oraz regionu Azji i Pacyfiku. Na początku października Nike.com uruchomiła oddział w Brazylii, oczekując dużego zainteresowania ze względu na nadchodzące mistrzostwa świata w piłce nożnej. W listopadzie firma planuje uruchomienie witryny przeznaczonej dla klientów z Japonii.

Christina Shi, odpowiedzialna w Nike za kanał direct, powiedziała: „Zgodnie ze słowami Trevora, zainteresowanie naszych klientów skupia się głównie na kanale online. Nike.com to miejsce, w którym ze względu na brak fizycznych ograniczeń, możemy zaproponować wszystkie nasze produkty, docierając do nowych miejsc na świecie”. Shi stwierdziła, że w przeciągu dwóch ostatnich lat firma ujednoliciła swoją witrynę, eliminując zbędne podziały. „Zainwestowaliśmy w to, aby klient zachował jak najlepsze wrażenie po kontakcie z naszą stroną. Zwiększyliśmy asortyment, poprawiliśmy funkcjonalność oraz system dostaw. Integralną częścią naszej strategii jest indywidualne podejście do konsumenta – klienci będą mogli nawet spersonalizować zamawiane buty” – dodała.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring