Wielka Brytania: przedsiębiorcy nadal nie doceniają sprzedaży online

David-Thomson-192x285Przedsiębiorcy w Wielkiej Brytanii nie wykorzystują szans na rozwój, jakie daje im sprzedaż online – taką tezę stawia kwartalny raport Close Brothers Business Barometer. Prawie jedna czwarta z nich wycofuje się z e-handlu, tracąc szansę na zwiększenie skali działalności.

Według raportu, mniej niż 5% firm w wielkiej Brytanii sprzedaje ponad połowę swoich towarów kanałami elektronicznymi. Z drugiej strony, ponad połowa ankietowanych małych i średnich przedsiębiorców stwierdziła, ze docenia potencjał handlu online i możliwości rozwoju, jakie oferuje ten kanał sprzedaży.

„Według naszych badań sprzedaż online będzie rosła o 10.9% w skali roku, a w roku 2016 ten wniesie do brytyjskiej gospodarki 225 miliardów funtów. Liczby te wskazują na to, że małe przedsiębiorstwa mogą przegapić okazję na zdobycie strategicznej pozycji, jeśli nie skupią się na wdrożeniu nowych rozwiązań. E-handel dostarcza mnóstwo możliwości promocji swoich produktów wśród szerszej grupy odbiorców. Daje także szansę na zwiększenie potencjału eksportowego” – powiedział David Thomson, prezes Close Brothers Invoice Finance. „Ponad jedna piąta użytkowników mobilnego Internetu w Wielkiej Brytanii wykorzystuje swoje telefonu do robienia zakupów, co stanowi dużą zmianę w sposobie myślenia konsumentów. Ten trend staje się na tyle powszechny, że klienci zaczynają wymagać od sprzedawców możliwości zrobienia zakupów online” – dodał.

„Niektóre małe przedsiębiorstwa mogą mieć poczucie, ze nie mają wystarczającej wiedzy z zakresu technologii, aby zainwestować w e-handel. To jednak błędne myślenie, ponieważ platformę do sprzedaży online można zbudować i prowadzić za relatywnie niewielkie pieniądze. Jeśli brytyjskie firmy zlekceważą potęgę Internetu, nie będą miały szans wykorzystać w pełni swojego potencjału” – powiedział Thomson.

Raport Close Brothers Business Barometer publikowany jest kwartalnie. Bazuje on na ankietach przeprowadzanych pośród małych i średnich przedsiębiorstw.

Reklama

SCF 2017 Spring