Facebook wprowadza reklamy wideo aplikacji mobilnych

Facebook wprowadził nową opcję dla programistów aplikacji mobilnych. Teraz potencjalny klient zanim zainstaluje daną aplikację, będzie mógł obejrzeć wideo z jej krótką prezentacją.

Facebook-vids-578x1200

Reklamy te pomogą programistom aplikacji mobilnych przenieść swoje pomysły wprost do aktualności użytkowników Facebooka. „Kreatywność jest kluczem do skutecznego reklamowania swoich produktów. Nasza rekomendacja jest następująca: pokaż swoją aplikację od najlepszej strony, włączając w to prezentację graficzną jej działania” – podał Facebook.

“Na wczesnym etapie testów odkryliśmy, że używając klipów wideo w reklamach aplikacji, możemy osiągnąć dużo większą liczbę instalacji, a także zmniejszyć koszt każdej z nich” – powiedział John Clelland, wiceprezes marketingu interaktywnego w firmie partnerskiej Facebooka, DoubleDown Casino.

Facebook uprościł także proces kupowania aplikacji mobilnych. Teraz użytkownicy mogą licytować aplikacje i optymalizować je. „Dotychczas oferowaliśmy reklamodawcom opcję licytowania kosztu kliknięcia (cost per click – PCP) oraz kosztu jednej kopii (oCPM). Teraz dodajemy do tego opcję ustawienia kosztu jednej akcji (CPA), aby dać programistom możliwość lepszego zarządzania swoim budżetem przy jednoczesnej maksymalizacji liczby ściągnięć aplikacji” – czytamy w ogłoszeniu Facebooka.

Poprzez licytowanie metodą CPA, programiści zostaną obciążeni kosztami reklamy jedynie, gdy użytkownik ściągnie lub zainstaluje daną aplikację. Daje im to dużo większą kontrolę nad reklamowaniem swoich produktów i związanymi z tym kosztami. Kupowanie metodą CPA sprawia, że koszt każdego ściągnięcia aplikacji jest o 20% mniejszy niż przy metodzie CPC.

facebook-1

Facebook planuje udostępnić nowe funkcje dla wszystkich reklamodawców, którzy korzystają z opcji naliczania instalacji w ciągu najbliższych dni.

Reklama

SCF 2017 Spring