Raport IDG: internetowa sprzedaż żywności podwoi się do 2016 roku

Najnowsze badania przeprowadzone przez agencję IGD wykazały, że łączna wartość kluczowych rynków produktów spożywczych w Europie podwoi się do roku 2016. Bezpośrednią tego przyczyną jest fakt, że coraz więcej sprzedawców korzysta z kanałów online oraz z metody „click and collect”, czyli „kliknij i odbierz”.

Obecna wartość francuskiego rynku produktów spożywczych jest szacowana na 5 miliardów euro, i według prognoz w 2016 ma osiągnąć dwukrotność tej kwoty. Wzrost ten wzmocni drugą pozycję na liście najsilniejszych gospodarczo państw tego sektora. Wielka Brytania, obecnie na miejscu pierwszym, w ciągu trzech najbliższych lat podniesie wartość swojego rynku spożywczego do 13.7 miliarda euro.

Trzecia pozycja na podium należy do Niemiec. Niemiecki sektor spożywczy w 2016 roku osiągnie wartość 2.5 miliarda euro, co stanowi podwojenie jego obecnej wartości, szacowanej na 1.1 miliarda. Analitycy przypisują raptowny rozwój rynków Niemiec i Francji inwestycjom największych graczy sektora w systemy „click and collect”. „Wzrost gospodarczy we Francji podyktowany jest głównie ekspansją metody click and collect – liczba obsługujących ją punktów sprzedaży wzrosła dwukrotnie w ciągu ostatnich 15 miesięcy” – czytamy w raporcie IGD.

Holandia, zajmująca czwartą pozycje wśród państw Europy, według raportu w 2016 roku ma osiągnąć wartość 1.6 miliarda euro, głównie ze względu na rosnącą obecność duńskich sprzedawców oraz otwarcie nowych punktów odbioru przez detalistów oferujących zamówienia online. „Elektroniczny handel żywnością w Europie rośnie w niespotykanym dotychczas tempie. Technologia daje nam narzędzia do tej pory niedostępne, fundamentalnie zmieniając zasady gry” – powiedziała Joanne Denney-Finch, prezes IGD. „Przewidujemy, że kanał online przyspieszy gwałtownie w skali globalnej, ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w wielokanałowy model sprzedaży” – dodała.

IGD jest agencją badawczą specjalizującą się w analizach rynku produktów żywnościowych oraz proponowaniu nowatorskich rozwiązań.

IGD’s top five online grocery forecasts for Europe

2012 (€) 2016 (€)
1. UK 7.1 13.7
2. France 5.0 10.6
3. Germany 1.1 2.5
4. Netherlands 0.6 1.6
5. Switzerland 0.7 1.1
Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring