Zalando: 70% wzrostu sprzedaży w ciągu ostatniego roku

Zalando, międzynarodowa sieć sprzedaży odzieży, osiągnęła wynik finansowy na poziomie 437 milionów euro w trzecim kwartale bieżącego roku. Stanowi to 70-procentowy wzrost w porównaniu do wyniku zeszłorocznego, który oscylował wokół 257 miliardów euro. Liczby te to najlepszy dowód na silną pozycję, jaką marka zbudowała na rynku europejskim.

Pierwsza połowa tego roku przyniosła Zalando sprzedaż netto na poziomie 809 milionów euro, co stanowi 70-procentowy wzrost w porównaniu do 471 milionów z pierwszej połowy 2012 roku. Wzrost ten przypisuje się wejściu firmy na cztery nowe rynki oraz kontynuacji trendu stałego wzrostu na rynkach, na których Zalando ma już ugruntowaną pozycję.

Zalando wywodzi się z Niemiec i istnieje od 2008 roku. Od tego czasu firma zdążyła rozszerzyć swoją działalność na 14 państw Europy. Obecnie firma jest obecna na rynkach: niemieckim, austriackim, francuskim, holenderskim, brytyjskim, włoskim, szwajcarskim, hiszpańskim, polskim, szwedzkim, belgijskim, duńskim, fińskim i norweskim.

Niedawno firma uruchomiła fazę testów swojego nowego centrum dystrybucji w Mönchengladbach w Niemczech. Jest to już trzecie takie centrum zarządzane przez Zalando. W tym roku marka otworzyła też dwa nowe biura w Berlinie. Ulokowano w nich zespoły odpowiedzialne za produkt, technologię i operacje.

Zalando to międzynarodowa sieć sprzedaży online, specjalizująca się w asortymencie odzieżowe. W ofercie detalisty można znaleźć buty, ubrania i inne akcesoria modowe. Zalando oferuje produktu różnych marek, od codziennego użytku do luksusowych ubrań od znanych projektantów. W asortymencie firmy znajdują się produkty pochodzące od ponad 1,5 tys. różnych producentów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring