Amazon: w trzecim kwartale sprzedaż większa o 24%

Amazon sprzedaż online

Gigant sprzedaży internetowej ogłosił swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2013, pokazując wzrost sprzedaży netto o 24% do 17,09 miliardów dolarów, w porównaniu z 13,81 miliardami dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku.

Przepływ gotówkowy z działalności operacyjnej wzrósł o 48% osiągając 4,98 miliardów dolarów w ciągu dwunastu miesięcy. Wolne środki pieniężne spadły natomiast o 63% do 388 milionów dolarów. Strata operacyjna wynosiła 25 milionów dolarów w porównaniu z 28 milionami w trzecim kwartale 2012 r. Strata netto wyniosła 41 milionów dolarów w porównaniu z 274 milionami w trzecim kwartale 2012 r.

„Ostatnie miesiące były pracowite — uruchomiliśmy nowy Paperwhite i nowy Kindle Fires, które otrzymały pozytywne recenzje i zaskoczyły klientów rewolucyjnymi rozwiązaniami, takimi jak przycisk Mayday. Ostatnio czas odpowiedzi Mayday spadł do 11 sekund!” – powiedział Jeff Bezos, założyciel i prezes Amazona. „To nie wszystko. W ciągu ostatnich 90 dni, nasz zespół Amazon Web Services otrzymał duże zlecenie rządowe. Poza tym, zwiększyliśmy powierzchnię centrów logistycznych o 743200 mkw, wprowadziliśmy 1 382 robotów Kiva w trzech centrach logistycznych, zapewniliśmy artystom nowe możliwości dotarcia do klientów, pozyskaliśmy kilka milionów klientów priorytetowych, wprowadziliśmy Kindle MatchBook, usługę „zaloguj się i płać”, dziewięć nowych oryginalnych serii pilotażowych TV, dołączyliśmy do koalicji Code.org, pozyskaliśmy TenMarks, firmę, która dostarcza oprogramowanie do nauki matematyki, wywalczyliśmy dla klientów możliwość używania Kindle w samolocie również podczas startu i lądowania (jest w tym duża zasługa Nicka Biltona), zatrudniliśmy i rozpoczęliśmy szkolenie 70 tysięcy nowych pracowników, którzy wspomogą nas w obsłudze klientów podczas sezonu świątecznego, a także przyjęliśmy 14 nowych autorów do Kindle Million Club”.

Bezos ma rację mówiąc, że to był pracowity okres dla Amaozna. Do długiej listy osiągnięć e-sprzedawcy wymienionej przez prezesa firmy można również dodać otwarcie sklepu Kindle w Meksyku oraz dodanie, w przeciągu niecałych 120 dni, dziesięciu nowych kategorii produktów do oferty dostępnej dla klientów w Indiach. Uruchomiono również Appstore Developer Select, nowy program dla twórców aplikacji, który pomaga dostosować je do Amazona. To ostatnie jest zarówno osiągnięciem marketingowym, jak też sposbem na zwiększenie sprzedaży.

Bezos wspomniał również o uruchomieniu Amazon Art, nowej platformy sprzedażowej, która daje bezpośredni dostęp do ponad 40 tysięcy wyrobów artystycznych ze 150 galerii i pośredników. Amazon twierdzi, że jest to największa internetowa kolekcja oryginalnych i limitowanych edycji dzieł sztuki, które można kupić bezpośrednio w galerii. Unikalną usługą jest również „zaloguj się i płać”. Pozwala ona klientom Amazona dokonywać płatności na witrynach innych e-sprzedawców za pomocą konta Amazona.

Prognozy na czwarty kwartał zakładają, że sprzedaż netto osiągnie pomiędzy 23,5 a 26,5 miliarda dolarów i wzrośnie o 10-25% w porównaniu z czwartym kwartałem 2012.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring