Asos: w 2013 roku 40% wzrostu sprzedaży online

asos_discover_fashion_onlineBrytyjski Asos zanotował 40% wzrostu całościowej sprzedaży, oraz 44% wzrostu sprzedaży zagranicznej. Firma kontynuuje ekspansję globalną uruchamiając witryny skierowane na rynki Rosji i Chin.

Internetowy sprzedawca odzieży opublikował wyniki finansowe za rok obrotowy, który zakończył się 31 sierpnia 2013 r. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 40%, przy czym sprzedaż na terenie Wielkiej Brytanii o 34%, a sprzedaż poza granicami kraju o 44%. Transakcje międzynarodowe odpowiadały za 63% całości, w porównaniu z 62% w 2012 r. Zyski przed odprowadzeniem podatku wzrosły o 23% do 54,7 milionów funtów. 31 sierpnia 2013 r. firma miała 7,1 milionów klientów w porównaniu z 5 milionami w 2012 r.

„Miło mi ogłosić, że rok finansowy zakończony 31 sierpnia można zaliczyć do udanych. Kontynuujemy starania mające na celu pozycjonowanie naszej firmy jako światowego lidera sprzedaży odzieży dla dwudziestolatków. Mamy już 7,1 milionów klientów na całym świecie, co jest efektem inwestycji w ofertę, nowe opcje dostawy, marketing i obsługę klienta. Z powodzeniem uruchomiliśmy również naszą stronę internetową na rynku rosyjskim, a wkrótce rozpoczniemy sprzedaż w Chinach” – powiedział prezes Nick Robertson.

Robertson również dodał, że cel , którym jest osiągnięcie sprzedaży o wartości miliarda funtów, jest obecnie w zasięgu firmy. W 2013 r. obroty całej grupy wzrosły o 39% do 769,4 miliona funtów w porównaniu z 552,9 milionami w 2012 r.

„Stale udoskonalamy nasze witryny, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze wrażenia. Szczególny nacisk kładziemy na rozwijanie i poprawianie naszych aplikacji mobilnych, których udział w transakcjach stale rośnie.” – powiedział Robertson. „Naszym celem jest zaproponowanie międzynarodowym klientom dostępu do tych samych usług na smartfon i tablet, z których korzystają nasi brytyjscy klienci. W czerwcu 2013 r. uruchomiliśmy witryny mobilne na wszystkich tych rynkach, na których prowadzimy stronę w lokalnym języku. Odnowiliśmy naszą mobilną witrynę funkcjonującą w Wielkiej Brytanii, w kwietniu 2013 r., zaktualizowaliśmy aplikację na iOS,a w październiku na Android. W pierwszej połowie kolejnego roku obrotowego planujemy uruchomić wersję aplikacji przeznaczoną na rynek amerykański, a następnym celem będzie uruchomienie aplikacji na pozostałych kluczowych dla firmy rynkach.”

Asos w szczególności skupia się na ekspansji międzynarodowej. Firma dostarcza towar do 237 krajów i regionów. Na rynkach strategicznych prowadzi witryny w lokalnym języku, utrzymuje w tych krajach zespół pracowników i stara się oferować produkty dostosowane do lokalnych potrzeb, stosując metody płatności, waluty i opcje wysyłki odpowiednie dla tamtejszych klientów.

W maju 2013 r. Asos uruchomił witrynę na rynku rosyjskim i zaobserwował wzrost sprzedaży w tym kraju. W końcowej fazie testowej jest też witryna przeznaczona na rynek chiński. Asos stworzył również chińską wersję strony mobilnej, która początkowo oferuje ok 2 tysięcy produktów. Celem na następnych sześć miesięcy będzie ustanowienie działalności i wzrost sprzedaży w Chinach, a także zwiększenie obecności na kluczowych rynkach, czyli w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji,  Niemczech, Australii i Rosji.

Asos jest globalnym sprzedawcą odzieży dla dwudziestolatków. Oprócz produktów własnej marki sprzedaje również ubrania 65 innych firm. Dostawa odbywa się poprzez centrum w Wielkiej Brytanii, sprzedaż prowadzona jest poprzez witryny internetowe i mobilne. Firma prowadzi oddzielne witryny językowe w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Australii, Rosji, a wkrótce wystartuje w Chinach. Miesięcznie witryny odwiedza 21,3 miliona unikalnych użytkowników. 31 sierpnia zarejestrowanych było na nich 13,2 klientów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring