Jak amerykański Best Buy dał sobie prezent pod choinkę

Best Buy stworzył pojęcie „showroomingu” w 2010 r. wydając oświadczenie, w którym skarżył się, że stanowi „wystawę dla Amazona”. W tym roku, tuż przed sezonem świątecznym sprzedawca wypuścił kampanię telewizyjną opatrzoną sloganem “Your Ultimate Holiday Showroom”, a pokazującą zadowolonych klientów, którzy uniknęli świątecznej katastrofy robiąc zakupy w sklepach Best Buy. Klikając na slogan pojawiający się pod koniec filmu, użytkownika od razu przenosi się na witrynę Best Buy:

http://www.youtube.com/watch?v=sRGW1HEg7FU

„Kampania ruszyła 27 października podczas mistrzostw baseballu Word Series. W reklamie funkcję narratorów pełni czwórka celebrytów: Will Arnett, LL Cool J, Maya Rudolph i Jason Schwartzman. Siedzą oni przy kominku z książką i opowiadają nastrojowe bajki o świątecznych zakupowych obawach, które można rozwiać wybierając się do magicznego „showroomu” Best Buy. W wersji, w której występuje Will Arnett, typowej przedświątecznej histerii (zakupów na ostatnią chwilę) można uniknąć korzystając z wielokanałowych usług Best Buy („kliknij i odbierz”). Pojawiający się pod koniec slogan “Your Ultimate Holiday Showroom” definiuje na nowo slogan użyty przed laty przez firmę, przekształcając go w opis zakupów w sklepie, które są nieporównywalne z tymi internetowymi.

Poprzednią reakcją Best Buy na zjawisko showroomingu była gwarancja najniższej ceny wprowadzona w 2012 r. Miała ona stanowić koniec showroomingu. Sprzedawca dwukrtonie wspomina o usłudze w reklamie. Została ona stworzona, by zapewnić klientów, że cena nie stanowi argumentu i że klienci, którzy pojawiają się w sklepie mogą przetestować produkt, od razu go kupić i zabrać do domu.

„To proste. Klienci chcą kupować odpowiednie prezenty w dobrej cenie i chcą to robić najłatwiej jak się da. Nieważne czy w sklepie czy w internecie, w te święta nie będzie lepszego sposobu na kupowanie sprzętu elektronicznego. Best Buy to ostateczny przedświąteczny showroom” – powiedział Scott Moore, wiceprezes ds. marketingu w Best Buy.

Reklama

SCF 2017 Spring