Raport NRF: najpopularniejsze strategie e-sprzedaży przed sezonem świątecznym

Vicki Cantrell, dyrektor wykonawczy Shop.org

Vicki Cantrell, dyrektor wykonawczy Shop.org

Według badań przeprowadzonych przez National Retail Federation (NRF) ponad połowa (54,8%) sprzedawców internetowych zwiększy w listopadzie i grudniu swoją obecność na Facebooku. Z kolei 59,5% będzie intensywniej korzystało z Pinteresta, zaś 55% firm wzmoże aktywność na Instagramie.

Shop.org jest oddziałem NRF stanowiącym jednocześnie stowarzyszenie dla sprzedawców internetowych. W swoich badaniach zauważył, że warunki ekonomiczne mają znaczny wpływ na to, jak sprzedawcy zmieniają swoje strategie na nadchodzący sezon świąteczny. 27,3% z nich zaproponuje darmową dostawę we wczesnym okresie bożonarodzeniowym, 31,8% planuje wcześniej niż rok temu wprowadzić obniżki, a kolejnych 31,8% zwiększy udział jednodniowych transakcji w ofercie.

Przygotowując się do nadchodzących świąt 57,4% sprzedawców internetowych zainwestowało w optymalizację witryny mobilnej, 38,3% w usprawnienie procesu zakupów dokonywanego przez samrtfon, a 25,5% w mobilne kampanie reklamowe. Spośród różnych mobilnych narzędzi marketingowych, sprzedawcy najchętniej wybierają e-mailing (55,3%) oraz w kampanie reklamowe na wyszukiwarkach, z których korzystają użytkownicy smartfonów (44,7%). 21,3% zastosuje kampanie SMS-owe, a 17%  wykorzysta kody QR lub inne formy skanowania promocji.

„Sprzedawcy od miesięcy szykują się do świąt, inteligentnie inwestując w to, co jest ważne dla klientów internetowych: jakość, darmową dostawę, witryny przyjazne użytkownikom, elastyczność w przyjmowaniu zwrotów oraz inne udogodnienia” – komentuje Vicki Cantrell, dyrektor wykonawczy Shop.org.

Okazuje się, że 51,2% sprzedawców internetowych planuje rozpocząć działania promocyjne związane z nadchodzącym sezonem już od Halloween. 16,3% sprzedawców zaproponuje pierwsze opcje darmowej dostawy od 18 października, a 34,9% twierdzi, że już posiada taką opcję dostępną przez cały rok. W zeszłym roku deklarowało to tylko 23,1% sprzedawców.

W sondażu eHoliday przeprowadzonym dla Shop.org przez Prosper Insights & Analytics udział wzięło 47 sprzedawców internetowych w okresie od 10 do 27 czerwca i 44 sprzedawców od 4 do 23 września.

National Retail Federation to największe na świecie stowarzyszenie zrzeszające sprzedawców. Należą do niego sprzedawcy detaliczni, specjalistyczni, dyskonty, sprzedawcy internetowi, katalogowi, restauracje sieciowe i sklepy spożywcze. Wśród członków organizacji znajdują się również przedsiębiorcy, którzy obsługują handel, chociażby dostawcy technologii. NRF jest również marką parasolową, pod którą działa ponad 100 stowarzyszeń zrzeszających krajowych i międzynarodowych sprzedawców.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring