Chiny: w tym roku rynek e-commerce wzrósł już o 35%

ecommerce w Chinach

Jak donosi chińskie Ministerstwo Handlu, krajowa sprzedaż online wzrosła o 35% w przeciągu dziewięciu miesięcy 2013 r. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W 2012 r., całkowita wartość sprzedaży online w Chinach wynosiła ok 212,4 miliardów dolarów.

Całkowita sprzedaż w Chinach wzrosła o 8,9% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2013, podało ministerstwo. „Podczas gdy sprzedaż stacjonarna w supermarketach i sklepach markowych wzrosła o 11,8%, 8,4% oraz o 6,9% od stycznia do września, sprzedaż internetowa wzrosła o 34,7% osiągając wartość 1,3 bilionów juanów, stając się jasnym punktem w przeciągu tych pierwszych dziewięciu miesięcy” – powiedziała na spotkaniu prasowym Shen Danyang, dyrektor departamentu transakcji międzynarodowych w Ministerstwie Handlu.

Według prognoz amerykańskiego Departamentu Handlu, chińska sprzedaż internetowa w czwartym kwartale prawdopodobnie przegoni amerykańską. W ten sposób Chiny po raz pierwszy w historii zostaną światowym liderem e-handlu. Stanie się tak jeśli Chiny będą w stanie utrzymać 35% wzrost, który spowodowałby, że rynek osiągnie wartość 282 miliardów dolarów. W porównaniu, rynek amerykański rośnie stabilnie o 17% i w 2013 r. osiągnie wartość 264 miliardów dolarów.

Amerykańska firma konsultingowa Bain & Company przewidziała ostatnio, że chiński rynek e-commerce w 2013 r. przerośnie amerykański. Prognozy powstały na podstawie szacunków pochodzących z chińskich agencji badawczych.

Chińskie Ministerstwo Handlu ogłosiło również, że obecnie przeprowadza sondaż wśród trzech tysięcy chińskich przedsiębiorców internetowych. Jego celem jest oszacowanie sprzedaży internetowej B2C. Aż do dziś ministerstwo korzystało z danych dostarczanych przez prywatne firmy badawcze. Według szacunków, najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online w pierwszych trzech kwartałach 2013 był sprzęt elektroniczny i odzież.

Reklama

SCF 2017 Spring