Instagram: nowe możliwości dla e-sprzedawców

Instagram przygotowuje swoich użytkowników na wprowadzenie płatnych treści, co zapowiedziano już kilka tygodni temu. Firma zapewnia jednak, że sponsorowane filmy i zdjęcia będą ciekawe i atrakcyjne dla internautów.

instagram online retailing

W ostatni wtorek Instagram zdradził więcej szczegółów na temat reklam, które mają być wkrótce wprowadzone do serwisu. Ujawniono jak prawdopodobnie będą wyglądały. Gdy firma po raz pierwszy ogłosiła, że wprowadzi do serwisu reklamy, zapewniała użytkowników, że posty będą nienachalne i naturalne oraz że nie zaburzą estetyki serwisu, za którą cenią go internauci.

Na podstawie przykładu zamieszczonego na stronie Instagramu można stwierdzić, że sponsorowane treści będą miały ten sam format, jak zwyczajne zdjęcia czy filmy zamieszczane przez użytkowników. Wprowadzone zostaną jednak drobne zmiany. Przede wszystkim, w górnym lewym rogu, w miejscu, gdzie zwyczajowo wyświetlane jest imię osoby, która udostępniła zdjęcie czy film, pojawi się nazwa sponsora postu. Ponadto, w prawym górnym rogu pojawi się informacja, że post jest sponsorowany.

Użytkownicy będą mogli robić ze sponsorowanym postem to samo co z normalnym, do dyspozycji będą też nowe opcje. Będą mogli kliknąć na ikonę „…” jeśli zechcą ukryć reklamę albo wysłać opinię o niej, wyjaśniając, dlaczego im się nie spodobała. Symbol ten pojawi się w dolnym prawym rogu zdjęcia lub filmu. Jak zapowiada firma, zebrane w ten sposób informacje będą potem wykorzystywane przez Instagram w celu dostarczenia użytkownikom lepiej sprofilowanych reklam. Serwis będzie również wykorzystywał informacje o użytkownikach ze swojej bazy danych i z Facebooka w celu określenia, jakimi treściami może być zainteresowana dana osoba i na tej podstawie sprofiluje kampanie online.

Firma zapowiada, że początkowo będą wyświetlane wyłącznie reklamy opłacone przez niewielką liczbę rozpoznawalnych marek takich jak  PayPal, Levi’s, Macy’s czy General Electric.

Reklama

SCF 2017 Spring