Lands’ End: strategiczne plany globalnego rozwoju

Sears Holding Corp. ogłosił, że rozważa odłączenie się od marki Land’s End i przywrócenie Sears  jako samodzielnej firmy. Stałoby się tak po raz pierwszy od ponad dekady

Plany ogłoszono w informacji prasowej, która zapowiada też wprowadzenie innych oszczędności. Natychmiast wzbudziło to zainteresowanie na Wall Street, gdzie  niemalże podwoiła się liczba transakcji związanych z akcjami Sears, a wartość udziałów firmy wzrosła o 10% w porównaniu z poprzednim dniem.

Rzecznik firmy powiedział, że Sears po raz pierwszy na poważnie rozważa oddzielenie się od Land’s End. Jednak plotki o tym, że prezes firmy, Eddie Lampert próbował przeforsować taką decyzję słyszy się już od lat.

W oświadczeniu Sears twierdzi, że firma rozważa oddzielenie się od zarówno Land’s End jak i od Sears Auto Centers. Jest to część strategii, której celem jest przywrócenie firmie stabilności finansowej.

„Chcemy przyspieszyć zachodzące zmiany poprzez skondensowanie firmy i uproszczenie jej wizerunku.” – czytamy w oświadczeniu. „Wierzymy, że oddzielenie zarządów tych dwóch przedsiębiorstw od Sears Holdings pozwoli im wykorzystać ich własne możliwości, zoptymalizować strukturę kapitałową, przyciągnąć utalentowanych ludzi i lepiej ulokować kapitał. Jednocześnie będą w stanie wprowadzić nasz model biznesowy w życie poza strukturami Sears Holding.”

Co do Land’s End, „wierzymy, że jest to ikoniczna marka, która ma potencjał, aby stać się globalną.” – twierdzi Sears. Rzeczniczka Land’s End na razie odmówiła komentarza w sprawie.

Sears na dziś dzień nie podaje terminu ogłoszenia oficjalnej decyzji w sprawie rozdzielenia spółek.

Firma Lands’ End powstała w 1963 r. w Chicago jako sklep z odzieżą dla żeglarzy. Potem marka ewoluowała i przekształciła się w dostawcę odzieży i akcesoriów dla mężczyzn kobiet i dzieci. Specjalizuje się również w akcesoriach do wystroju wnętrz. Obecnie dostarcza produkty klientom w ponad 170 krajach.

Reklama

SCF 2017 Spring