Wielka Brytania: w przyszłym roku sportowe żniwa dla e-sprzedawców

Nowe badanie przeprowadzone przez Savvy Marketing pokazuje, że w 2014 r. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, Tour de France, który rozpocznie się w hrabstwie York, a także turniej Glasgow 2014 Commonwealth Games należą do imprez sportowych, które stworzą najlepsze możliwości dla wielokanałowych i internetowych sprzedawców.

online retailing

Analitycy z Savvy Marketing twierdzą, że mimo iż zaufanie konsumenckie wzrasta, zwiększenie sprzedaży w przyszłym roku będzie wymagało dużych nakładów pracy. Postawienie na popularne wydarzenia może być jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu. Z badań wynika, że czas na to, by rozpocząć planowanie kampanii na 2014 r. pomału się kończy.

„Zainteresowanie Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, Wimbledonem oraz Commonwealth Games jest tak samo wysokie. Liczba tych, którzy deklarują, że są „zainteresowani”, jak też „bardzo zainteresowani” jest zbliżona. Jednak wśród grupy „bardzo zainteresowanych”, mistrzostwa piłkarskie są najbardziej popularne, dzięki ogromnej popularności wśród mężczyzn.” – napisał na firmowym blogu Alastair Lockhart, dyrektor działu badawczego w Savvy Marketing.

48% klientów było zainteresowanych turniejem Euro 2012, Mistrzostwami Świata interesuje się aż 54%. Podobnie 54% brytyjskich klientów interesuje się Commonwealth Games, Olimpiadą zaś 61%. Ok 30% twierdzi, że to właśnie Olimpiada rozbudziła ich zainteresowanie turniejem Commonwealth Games.

„Sprzedawcy powinni skorzystać z metod badawczych i lepiej zrozumieć rolę, jaką pełnić będą te wydarzenia w życiu ich klientów. Powinni też poświęcić więcej uwagi temu, jak wdrażają swoje kampanie marketingowe do sprzedaży wielokanałowej” – komentuje Lockhart. „Imprezy nie są już wyłącznie domeną supersklepów. Sugerujemy wręcz, że największy potencjał imprez posiada sprzedaż online i związana z nią wygoda. Jest na co się szykować!”

Badanie przeprowadzone przez Savvy Marketing oparte było na sondażu przeprowadzonym wśród 1000 klientów sklepów spożywczych, których zapytano o zainteresowanie wydarzeniami sportowymi w 2014 r.

Reklama

SCF 2017 Spring