Fits.me: sześć sposobów na wirtualne przymierzalnie

Fits.me e-retailing virtual fitting room

Neil Stephen, vice prezes ds. klientów w Fits.me

Coraz bardziej popularne wirtualne przymierzalnie to szansa dla odzieżowych e-sprzedawców na ograniczenie liczby zwrotów oraz podniesienie satysfakcji klientów z zakupów. Jednak umieszczenie w odpowiednim miejscu na stronie przycisku aktywującego wirtualną przymierzalnię to czasem za mało, aby skutecznie zwrócić na nią uwagę klientów. Neil Stephen*, vice prezes ds. klientów w Fits.me zdradza Evigo.pl w jaki sposób promować uruchomienie tej usługi i optymalnie wykorzystać ją do rozwoju e-sklepu.

1.    Poinformuj o nowej funkcji na stronie głównej

Dotrzyj z informacją o uruchomieniu wirtualnej przymierzalni do istniejących i potencjalnych klientów przez promocję na stronie głównej, gdy tylko przymierzalnia zacznie działać. Henri Lloyd przygotował baner na swoją stronę wejściową.

Fits.me e-retailing virtual fitting room

LK Bennett poszedł o krok dalej i stworzył specjalne banery prezentujące w 6 prostych krokach, jak korzystać z wirtualnej przymierzalni.

Fits.me e-retailing virtual fitting room

2. Kampania mailowa

Wyślij maile informujące subskrybentów o uruchomieniu wirtualnej przymierzalni, załączając bezpośrednie linki do produktów, które mogą wirtualnie przymierzyć. Wskaźnik konwersji kupujących, którzy korzystają z wirtualnych przymierzalni jest dwukrotnie wyższy od wskaźnika dla tych zakupowiczów, którzy ich nie używają. Warto więc zachęcić niedoświadczonych w tym zakresie klientów do korzystania z aplikacji przy pomocy ofert zniżkowych np. na pierwsze zakupy z wykorzystaniem wirtualnej przymierzalni. Przez E-mail Welcome Program o nowej funkcji poinformujesz klientów, którzy nie są zapisani na newsletter. Subskrybentów natomiast warto na bieżąco informować o nowych liniach produktowych, które są już gotowe do wirtualnego przymierzania.

3. Podziel się nowiną z obserwującymi Cię w social media fanami

Wirtualne przymierzalnie to olbrzymi krok w kierunku personalizacji zakupów online. A wiemy, jak bardzo ludzie lubią dzielić się swoimi osobistymi doświadczeniami w sieci. Zaangażuj do kampanii informacyjnej swojego menadżera ds. social media, aby także społeczność internetowa wiedziała o nowej usłudze i chciała dzielić się tą informacją ze swoimi znajomymi. Henri Lloyd przygotował specjalny baner na Facebooku, informujący o nowej, rewolucyjnej funkcji.  

Fits.me virtual fitting room

 

4. Poproś o ocenę

Roześlij do swoich klientów korzystających już z wirtualnej przymierzalni prośbę o ocenę nowej funkcji. Aby zachęcić ich do udzielenia odpowiedzi możesz zaoferować im zniżki na następne zamówienie w sklepie w zamian za wypełnienie sondy. Uzyskanymi w ten sposób opiniami możesz pochwalić się potem w kolejnej kampanii mailowej.

5. Przygotuj filmik

Wrażenia konsumenckie to olbrzymia, bardzo istotna część wirtualnych przymierzalni – możesz się nimi podzielić tworząc film wideo, który będzie pokazywać Twoim klientom jak dokładnie wygląda nowa funkcja i czego mogą się po niej spodziewać. Dla przykładu, QVC przygotował taki teaser promujący uruchomienie wirtualnej przymierzalni:

 

6. Nie zapominaj o sklepach tradycyjnych

Mimo, że może wydawać się to sprzeczne z promocją nowej funkcji sklepu internetowego, skupienie wysiłków na informowaniu klientów w sklepach tradycyjnych o uruchomieniu przymierzalni wirtualnej jest równie istotne. Sporo kupujących ogląda przecież interesujące ich produkty online, a potem idzie do sklepu, aby je przymierzyć przed zakupem. Wykorzystanie plakatów i ulotek w sklepach tradycyjnych do promocji wirtualnej przymierzalni może skutecznie przekonać ich, że takie rozwiązanie będzie dla nich dużo wygodniejsze, szybsze i nie mniej praktyczne.

*Neil Stephen jest vice prezesem ds. klientów w Fits.me. Neil posiada długoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektem oraz łańcuchem dostaw. Zanim podjął współpracę z Fits.me, przez 2 lata pracował w zespole ds. technologii w spółce zarządzającej przygotowaniami do Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Wcześniej Neil był też szefem ds. operacyjnych w serwisie ocen i opinii internetowych Reevoo.

Fits.me to firma rozwijająca rozwiązania z zakresu wirtualnych przymierzalni, które pomagają podnieść rentowność sprzedaży w odzieżowych sklepach internetowych. Firma obsługuje klientów z całego świata, w tym marki takie jak Henri Lloyd, HUGO BOSS, L.K.Bennett, Mexx, Nicole Fahri, QVC, Savile Row, Superdry, Thomas Pink I wiele innych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring