Forrester: sprzedaż wielokanałowa w USA osiągnie 1,8 biliona dolarów

Forrester strategia sprzedaży online

Do 2017 roku wartość międzykanałowej sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych wzrośnie do poziomu 1,8 bilionów dolarów. Natomiast wartość bezpośredniej sprzedaży online (łącznie ze sprzedażą przez smartfony i tablety) do tego czasu osiągnie poziom 370 mld dolarów – wynika z opublikowanej właśnie prognozy firmy Forrester.

Analitycy firmy spodziewają się, że do 2017 roku sprzedaż międzykanałowa tylko w 4 spośród 30 badanych kategorii produktowych wygeneruje łącznie 1,1 biliona dolarów. Taki wynik osiągną razem firmy z sektora spożywczego, odzieżowego, remontowo-budowlanego oraz elektronicznego.

Raport “US Cross-Channel Retail Forecast, 2012 To 2017” pokazuje też, że kategorie produktów z najniższą sprzedażą online są jednocześnie tymi, które cieszą się największym zainteresowaniem w wyszukiwaniach online, i odwrotnie – te z najwyższą sprzedażą online nie wymagają długich poszukiwań w sieci. „Konsumenci wszystkich kategorii produktowych na jakimś etapie zakupów mają styczność z Internetem, ale sprzedaż online jest najmocniejsza dla tych produktów, które nie wymagają fizycznego kontaktu, albo gdy klienci nie potrzebują ich od razu” – tłumaczą autorzy raportu.

Według nich, firmy sektora e-commerce powinny w najbliższych latach skupiać swoje wysiłki przede wszystkim na rozwoju rozwiązań mobilnych w sklepach tradycyjnych oraz na integracji dostaw pomiędzy kanałami sprzedaży.

Forrester Research to założona w 1983 roku prywatna, amerykańska firma badawcza, notowana na giełdzie w Nowym Jorku. Jako część modelowania prognostycznego, Forrester wykorzystuje dane z wielu źródeł, w tym z publicznych informacji finansowych, rozmów z kadrą zarządzającą, a także sondaży i badań konsumenckich i korporacyjnych , jak również analizy ruchu w sieci.

Reklama

SCF 2017 Spring