Rakuten: 56% e-klientów łapie się na oferty promocyjne

UK e-commerce British Aż 34% brytyjskich klientów e-sklepów internetowych przyznaje, że nieustannie poluje na okazje cenowe, mimo, że duża część z nich jest gotowa zapłacić pełną cenę za poszukiwany w sieci towar – wynika z badania przeprowadzonego na grupie 2 tys. e-klientów na zlecenie japońskiego koncernu internetowego Rakuten.

Większość spośród rozglądających się za przecenami e-klientów w Wielkiej Brytanii jednocześnie bierze pod uwagę zakup po pełnej cenie (81%). Według analityków to jeden z głównych powodów, dla których wyprzedaże są tak korzystne dla sprzedawców. Jednocześnie 27% kupujących szuka interesujących ich towarów, zupełnie nie zwracając uwagi na przeceny, a jedynie 19% e-zakupowiczów całkowicie uzależnia zakup od tego, czy produkt jest przeceniony.

Wyniki badań pokazują też, że zakupy wyprzedażowe to odrębna kategoria doświadczenia konsumenckiego. W sondażu 56% kupujących określiło się jako osoby podatne na promocje w sieci. Jednocześnie 63% przyznało, że polowanie na promocje podnosi im poziom adrenaliny i określiło ten specyficzny, podniesiony stan czujności organizmu jako dreszcz. Te wrażenie najczęściej występowało wśród kobiet, które znajdowały towar w okazyjnej cenie (44%).

Wśród kupujących to właśnie panie najszybciej wypatrzą wyprzedaże. 37% Brytyjek kupujących w sieci przyznało, że aktywnie poszukuje promocji. Badanie pokazało również, że najwięcej poszukujących internetowych przecen Brytyjczyków mieszka w Londynie (44%).

Badacze zwracają też uwagę na to, że przez stosowanie czerwonego koloru na stronie handlowej może jeszcze bardziej pobudzić zmysły klientów. Czerwona barwa pobudza układ nerwowy, a w efekcie organizm zaczyna wyzwalać więcej adrenaliny – podaje Pantone Colour Institute.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring