Raport Accenture: integracja warunkiem sprzedaży wielokanałowej

Oferta spersonalizowanego i bezproblemowego serwisu w każdym kanale sprzedaży i w każdym momencie transakcji, powinna stać się priorytetem dla większości tradycyjnych sprzedawców – wynika z badania “Seamless Retail Study” przeprowadzonego przez firmę consultingową Accenture.

Aby lepiej zrozumieć aktualne preferencje konsumentów i gotowość sprzedawców do oferowania im zintegrowanych i wygodnych zakupów, analitycy Accenture przebadali grupę 6 tys. klientów w ośmiu krajach – Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Szwecji, Japonii, Chinach i Brazylii. Wyniki badań prezentujemy według segmentów produktowych.

Kupujący ubrania i akcesoria wciąż wolą zakupy w tradycyjnych sklepach

63% kupujących ubrania robi zakupy w sieci

82% kupujących ubrania woli zakupy w sklepie tradycyjnym (71% woli zakupy online)

50% kupujących ubrania, których spytano co zrobiliby w sytuacji, gdy sklep tradycyjny z produktem, którego szukają jest już zamknięty, przyznało, że kupiłoby produkt w sklepie internetowym tego samego sprzedawcy (najwyższy procent wśród wszystkich segmentów)

71% kupujących szuka ubrań w sklepie tradycyjnym przed ich zakupem online, a 75% najpierw szuka ubrań online, a potem kupuje je w sklepie tradycyjnym

83% uważa, że zakupy online są dla nich prostsze niż te w sklepie tradycyjnym (a 81% twierdzi, że zakupy w sklepie tradycyjnym są dla nich prostsze niż te online)

Według kupujących sprzęt elektroniczny kanały sprzedaży powinny być jeszcze bardziej zintegrowane   

50% kupujących elektronikę twierdzi, że zakupy międzykanałowe powinny być jeszcze bardziej zintegrowane (najwyższy wynik wśród wszystkich segmentów)

42% przyznaje, że ważna jest dla nich możliwość dostawy tego samego dnia  (3% ponad średnią dla wszystkich segmentów)

39% kupujących elektronikę twierdzi, że sprawdzanie dostępności produktów to główny powód, dla którego odwiedzają sklepy internetowe przed wizytą w sklepie tradycyjnym (6% powyżej średniej dla wszystkich sektorów)

34% kupujących elektronikę, których zapytano co zrobiliby w sytuacji, gdy sklep tradycyjny z produktem, którego szukają jest już zamknięty, przyznało, że szukałoby najlepszej cenowo oferty w sieci, a 43% zadeklarowało, że kupiłoby towar ze strony tego samego sprzedawcy

41% kupujących elektronikę twierdzi, że zakupy przez urządzenia mobilne są dla nich proste (najwyższy wynik wśród wszystkich segmentów)

Klienci domów handlowych mają skłonność do showroomingu i webroomingu

58% klientów domów handlowych przyznaje, że oglądało towar w sklepie tradycyjnym tylko po to, aby później kupić go online (showrooming), a 58% przyznaje, że przed zakupem w sklepie tradycyjnym oglądało towar na stronie internetowej (webrooming)

39% klientów domów handlowych zrobiło zakupy online zamiast iść do sklepu ze względu na opcję darmowej dostawy

Dla 78% klientów domów handlowych zakupy online są proste

73% kupujących w domach handlowych, których spytano co zrobiliby w sytuacji, gdy sklep tradycyjny z produktem, którego szukają jest już zamknięty, przyznało, że szukałoby najlepszej cenowo oferty w sieci, a 41% będzie kupiłoby towar na stronie tego samego sprzedawcy

Accenture e-commerce

 

Accenture e-commerce

 

Accenture e-commerce

Reklama

SCF 2017 Spring