Raport: urządzenia mobilne przyszłością dla programów lojalnościowych

Wzrost popularności smartfonów w Wielkiej Brytanii przyniósł zamianę plastikowych kart programów lojalnościowych na rozwiązania mobilne, z których korzysta coraz więcej konsumentów. Grupa mobilnych użytkowników programów lojalnościowych przewyższa już liczbę klientów korzystających z tradycyjnych „plastików”  – wynika z najnowszego badania CloudZync.

Co zaskakujące, sprzedawcy, którzy uchodzą za liderów pod względem programów lojalnościowych wykorzystujących tradycyjne karty, czyli sieci supermarketów, kawiarni, aptek i restauracji pozostają daleko w tyle, jeśli chodzi o wdrażanie mobilnych rozwiązań lojalnościowych. Badanie przeprowadzone na grupie 2 tys. ankietowanych pokazuje, że 62% konsumentów korzysta z przynajmniej jednego mobilnego programu lojalnościowego w sklepach z artykułami elektrycznymi, 43% w punkach fryzjerskich, a 38% w sklepach odzieżowych.

e-commerce loyalty programs

„Urządzenia mobilne oferują sprzedawcom platformę, która pozwala im budować bardziej osobiste relacje z klientami, a jednocześnie dostarczać im najnowsze oferty i promocje – bezpośrednio i w dużo bardziej wygodny sposób” – uważa Andrew Smith współzałożyciel i CEO CloudZync.

Szacuje się, że w 2012 roku klienci w Wielkiej Brytanii zamienili zebrane przez siebie w programach lojalnościowych punkty na usługi i produkty o łącznej wartości 4 mld funtów, a należące się im się z tego tytułu jeszcze ponad 150 mln funtów pozostało niewykorzystane. Według analityków, tak duże marnotrawstwo punktów lojalnościowych wynika przede wszystkim z niepewności klientów co do warunków zamiany punktów na nagrody. Aż 27% klientów przyznaje, że nie wie, kiedy należą im się korzyści płynące z programów, dla 18% problemem jest noszenie przy sobie  kart lojalnościowych, a 14% zwyczajnie zapomina dodawać zebrane punkty na swoje konta.

„Jesteśmy krajem łowców okazji, badanie jasno pokazuje, że Brytyjczycy w pełni korzystają z programów lojalnościowych. Mimo że tradycyjne, plastikowe karty nadal przeważają w wielu sektorach handlu, to ci sprzedawcy, którzy nie włączają jeszcze urządzeń mobilnych do swoich programów lojalnościowych ryzykują, że przegrają z tymi firmami, które w ten sposób wykorzystują tablety i smartfony na swoją korzyść” – dodaje Smith.

Reklama

SCF 2017 Spring