Chiny: nadchodzi dzień największego utargu online

Najwięksi sprzedawcy internetowi w Chinach zacierają ręce. Zbliża się Święto Singla, w którym co roku udaje im się osiągnąć rekordowy utarg.

11 listopada na świecie obchodzony jest Dzień Singla. Jego tradycja sięga lat 90., kiedy to grupa studentów wpadła na pomysł zorganizowania alternatywnego dla Walentynek  święta.

Dzień Singla świetnie przyjął się w Chinach, a od pięciu lat zajmuje ważne miejsce także w kalendarzach chińskich sprzedawców internetowych. W ubiegłym roku obroty największych platform handlowych w Kraju Środka, tmall.com i taobao.com tego dnia przekroczyły 3 mld dolarów.

Tmall.com, podobnie, jak rok temu w Dniu Singla ma zamiar oferować przeceny sięgające 50% i wykorzystać do promocji media społecznościowe. Do kampanii sprzedażowej w Dni Singla 2012 przyłączyło się ponad 20 tys. sprzedawców zarejestrowanych na platformie – mówi vice-prezes firmy Wang Yulei.

Przygotowania do tego nietypowego festiwalu zakupowego idą pełną parą także u innych sprzedawców. JD.com planuje przy tej okazji przetestować klika nowych marek, oraz nawiązać współpracę z tradycyjnymi domami handlowymi. Na takie wielokanałowe rozwiązanie zdecydował się jakiś czas temu tmall.com.

Aby ograniczyć zjawisko showroomingu, domy handlowe z miasta Chongquing w porozumieniu z platformą handlową oferują produkty opatrzone logo tmall.com. Można je przymierzyć w sklepie i kupić po promocyjnej cenie online. W ten sposób sprzedawca internetowy zyskuje swoje własne salony, a dom handlowy odwiedza znacznie więcej klientów niż zwykle.

Wan Donghui z Chińskiego Stowarzyszenia Branży E-commerce uważa, że tego typu rozwiązania, na których korzystają wszystkie strony, są przyszłością e-commerce. Sektor e-commerce zatrudnia obecnie 2,2 mln osób, a szacuje się, że pośrednio daje pracę kolejnym 16 mln ludzi w innych sektorach.

Reklama

SCF 2017 Spring