E-commerce winduje wyniki finansowe japońskiego Rakutena

W ciągu minionego roku  obroty Rakutena, japońskiego giganta internetowego wzrosły ponad 32,1%, w dużej mierze dzięki rozwojowi platform handlowych –  poinformowała firma, ogłaszając swoje wyniki finansowe po dziewięciu miesiącach 2013 roku.

Po trzecim kwartale obroty firmy wyniosły 369,725 mld jenów (ok. 3,7 mld dolarów), co stanowi 32,1% wzrostu w ujęciu rok do roku, z 279,838 mld jenów (ok. 2,8 mld dolarów). Dochód netto firmy wzrósł o 13,2%, z 32,524 mld jenów (ok. 329 mln dolarów), do 38,801 mld jenów (ok. 392 mln dolarów). Obroty Rakutena w trzecim kwartale wyniosły 128,8 mld jenów (ok. 1.3 mld dolarów).

Rakuten e-commerce Japan

Firma przypisuje ten sukces w dużej mierze swoim szybko rozwijającym się platformom handlowym, które stara się stale usprawniać. Ostatnio Rakuten zaangażował się w wiele działań, które mają zapewnić mu jeszcze lepsze wyniki.

Koncern m.in. uruchomił nową platformę handlową w modelu B2B2C, usprawnił obsługę smartfonów, tabletów i innych urządzeń przenośnych,  skupił się bardziej na marketingu wykorzystującym duże bazy danych, a także poprawił swoją infrastrukturę logistyczną przez “Rakuten Super Logistics” oraz rozwinął serwis e-książek i platformę wideo, zarówno w Japonii, jak i poza jej granicami.

“W wyniku tych starań zaobserwowaliśmy silny skok liczby unikalnych kupujących oraz zamówień w serwisach. Krajowy handel online zyskał 18,3% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku” – czytamy w raporcie.

Przychody z tytułu samych usług internetowych wyniosły 220,246 mld jenów (ok. 2,2 mld dolarów), co stanowi wzrost na poziomie 18,3% w ujęciu rok do roku. Reszta zarobków japońskiego giganta pochodzi z internetowych usług finansowych i telekomunikacyjnych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring