Stany Zjednoczone: 27% zakupów świątecznych jeszcze w listopadzie

USA sprzedaż wielokanałowa

Około 80% Amerykanów, którzy planują tegoroczne zakupy świąteczne z wyprzedzeniem, skorzysta ze sprzedaży online. Według badań CivicScience i NPD Group, tacy kupujący częściej niż inni korzystają z mediów społecznościowych.

Raport “The Deep Profile”, powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez CivicScience, amerykańskiej firmy badawczo-konsultingowej. Od 26 września do 28 października jej pracownicy przeankietowali 8362 dorosłych osób, pytając o plany dotyczące zakupów bożonarodzeniowych. 27% odpowiedziało, że planuje je rozpocząć przed Świętem Dziękczynienia. Na podstawie ankiety badacze wyróżnili trzy grupy kupujących, w zależności od tego kiedy planują rozpocząć sezon zakupowy: przed Świętem Dziękczynienia, w ciągu dwóch pierwszych tygodni grudnia czy po połowie grudnia.

Głębsze spojrzenie na dane zawarte w raporcie pozwala wysnuć tezę, że statystyczny Amerykanin rozpoczynający zakupy bożonarodzeniowe przed Świętem Dziękczynienia jest zamężną kobietą, posiadającą dom i zamierzającą skorzystać z kuponów promocyjnych podczas zakupów. Największy wpływ na wybór kupowanych przez nich towarów mają reklamy w telewizji. Kupując ubrania, zazwyczaj przymierzają je w sklepie przed dokonaniem zakupu online. Zazwyczaj korzystają też z mediów społecznościowych, a w zakupach online doceniają przede wszystkim szeroki wybór. Około 19% respondentów z tej grupu kupujących zrobi bożonarodzeniowe zakupy w Internecie – w porównaniu do 11% z tych, którzy zrobią je na początku grudnia i 8% tych, którzy planują zostawić je na ostatnią chwilę.

“Poznanie profilu typowego amerykańskiego konsumenta oraz jego planów dotyczących zakupów świątecznych jest w tym roku kluczowe. Wiedza ta pomoże przedsiębiorcom sprzedać swoje produkty we właściwych cenach i we właściwym czasie. Poprzez profilowanie swojej grupy docelowej, sprzedawcy mogą zmaksymalizować zyski pomimo silnej konkurencji,” powiedział Marshal Cohen, główny analityk NPD Group.

CivicScience to agencja konsultingowa nowej generacji, zajmująca się analizą danych na zlecenie przedsiębiorców. Firma specjalizuje się w badaniach rynku, mediów cyfrowych, usług finansowych. Przeprowadza też sondaże polityczne.

 

Reklama

SCF 2017 Spring