Nowa porównywarka cenowa Google Shopping dostępna w Polsce

google trusted shops

Nowe rozwiązania są teraz dostępne w Austrii, Belgii, Danii, Meksyku, Norwegii, Polsce, Szwecji oraz Turcji. Użytkownicy wyszukiwarki Google z tych krajów będą mogli zobaczyć ceny konkretnych produktów w sklepach internetowych.

Stosowny panel z tymi informacjami ma wyświetlać się na prawo od wyników wyszukiwania i prowadzić wprost do podstron, gdzie można złożyć zamówienie. Całość, podobnie jak reklamy AdWords, jest opatrzona stosownym znaczkiem i napisem „Sponsorowane”. Użytkownicy skorzystają też z porównywarki cenowej Google Shopping.

Google w ten sposób uruchamia jednocześnie nową formę reklamy – Product Listing Ads (PLA). Product Listing Ads to reklamy profilowane pod użytkownika, zawierające szczegółowy opis produktu, a często też jego zdjęcie i cenę. Są one wyświetlane obok wyników wyszukiwania, jeśli Google znajdzie ofertę odpowiednio dopasowaną do zainteresowań szukającego.

Google-shopping-expansion

Usluga Google Shopping jest teraz dostępna w Polsce

Google poszerzył także ofertę Certified Shops, wprowadzając usługę na rynek brytyjski. Program, który uruchomiono w zeszłym roku, teraz czeka dalsza ekspansja na rynki francuski i australijski. Według Google, wśród firm partnerskich programy znalazły się już Spartoo i Shoes.fr (Francja) oraz Kogan i DealsDirect (Australia). Sprzedawcy umieszczający na swojej witrynie symbol Certified Shop dają znać swoim klientom, że mogą zrobić bezpieczne zakupy. Praktyka pokazuje, że udział w programie skutkuje rosnącymi wynikami sprzedaży. Usługa Google Certified Shops jest całkowicie bezpłatna, zarówno dla kupujących jak i dla sprzedawców online.

Zmiany nie ominęły także usługi AdWords. Google wprowadził nowe zasady korzystania z usługi dla użytkowników z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Główna zmiana dotyczy wprowadzania nowych reklam produktów i usług. Nowe zapisy regulują kwestię rozwiązywania ewentualnych sporów powstałych wśród reklamodawców. Poprawiono także spójność reklam wyświetlanych w różnych częściach globu. Użytkownicy Google AdWords mają teraz 45 dni na akceptację nowych warunków bądź rezygnację z usługi.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring