Nowa opcja dla e-sprzedawców: Pinterest rozszerza działalność w Azji

Pinterest, serwis umożliwiający dzielenie się zdjęciami w sieci, uruchomił właśnie japońską wersję swojego serwisu. Startowi witryny towarzyszą pytania o dalszą ekspansję usług firmy w regionie.

Jak przypomniał dziennik Financial Times, premiera japońskiej wersji serwisu ma miejsce półtora roku po tym, jak japoński gigant internetowy Rakuten został głównym inwestorem Pinterest. „Poza tłumaczeniem serwisu, ulepszyliśmy opcję wyszukiwania w języku japońskim oraz dodaliśmy kilka unikalnych funkcji przeznaczonych dla użytkowników z Japonii” – czytamy w ogłoszeniu firmy.

pinterest sprzedaż internetowa

Pinterest Japan

Funkcje dodane lokalnie zawierają m.in. podkategorię ze zdjęciami fryzur oraz inne działy stylistyczne. Dodano także sekcję „zdjęcia różne”. Geolokalizacja nowego serwisu Pinterest została poparta solidnym badaniem lokalnego rynku. Uważa się, że strona została zaprojektowana tak, aby przyciągać ruch do innych serwisów Rakuten.

Oprócz angielskiego i japońskiego, lokalna wersja Pinterst jest także dostępna w języku portugalskim, hiszpańskim i francuskim. Możliwe, że do końca bieżącego roku zostanie udostępnionych aż dziesięć lokalnych wersji serwisu. W ostatnim miesiącu Pinterest otrzymał 225 milionów dolarów finansowania, a sam serwis wyceniany jest obecnie na 3,8 miliarda.

Według danych agencji Reuters i comScore, w lutym tego roku Pinterest osiągnął liczbę użytkowników przekraczającą 48 milionów na całym świecie. Według badań przeprowadzonych w lipcu przez francuską agencję Semiocast, zarejestrowanych użytkowników było już 70 milionów, a według danych przedstawionych przez Rakuten – aż 80 milionów. Według Semiocast, Pinterest najlepiej radzi sobie w Ameryce Północnej i krajach anglojęzycznych. Aż 49 milionów kont zarejestrowanych w serwisie należy do internautów z USA, co stanowi 71% całości bazy użytkowników. Kolejne miejsca zajmują Kanada, Wielka Brytania, Australia i Meksyk.

Reklama

SCF 2017 Spring