USA: Kate Spade wykorzystuje interaktywne reklamy do sprzedaży online

Nowa reklama marki odzieżowej Kate Spade New York to innowacyjne połączenie klipu wideo z zakupami online. Dzięki technologii Google Lightbox Ads możliwe było nagrania, które powoli wyświetla dostępne produkty i daje możliwość ich zakupu w czasie rzeczywistym. Po kliknięciu na wybrany produkt klient zostaje przekierowany do witryny Kate Spade, gdzie może dokonać zakupu.



 

Reklama ma formę małego okienka na witrynie internetowej, które po najechaniu na nie myszką rozwija się na pełny ekran. Modelkom prezentującym najnowsze modowe trendy towarzyszy muzyka i pasek, na którym widzimy produkty występujące w klipie. Przewijają się one powoli pod samym klipem, a po najechaniu kursorem na jeden z nich zatrzymują się i proponują zakup. Obecnie reklama wyświetlana jest w sieci Google Display Network.

Nowatorska reklama została zaprojektowana przy użyciu narzędzia HTML5 w standardzie Google Lightbox Ads. Format ten umożliwia łączenie różnego rodzaju obiektów multimedialnych na stronie WWW. Dzięki temu, do reklamy można podłączyć na przykład klip z Youtube, grę multimedialną czy opcję zakupu towarów. Lightbox Ads oferuje też opcję pomiaru stopnia zainteresowania oglądającego – aby zobaczyć pełną wersję reklamy, należy poczekać dwie sekundy, trzymając kursor myszki nad jej miniaturką.

“Dwusekundowy okres oczekiwania na wyświetlenie reklamy ma na celu upewnienie się, że jedynie klienci celowo otwierający okno dokonają zakupów. W ten sposób możemy wyeliminować wszelkie zakupy dokonane przez przypadkowe kliknięcia. Dodatkowo, reklamodawca płaci tylko w przypadku realnego zainteresowania jego produktami, usługami lub marką” – czytamy w opisie usługi Google Lightbox Ads.

Usługa Lightbox dostępna jest w trzech różnych formatach. Standard umożliwia przeniesienie standardowego klipu reklamowego na wielowymiarową platformę multimedialną, na przykład łącząc kilka klipów ze sobą. Masthead to możliwość dodania dodatkowych opcji do klipu Youtube, i właśnie z tego standardu korzysta reklama Kate Spade. Trzeci standard, Catalog, udostępnia wirtualny katalog produktowy oparty na Google Catalog. Zawiera on szczegółowe opisy produktu oraz umożliwia ich zamówienie, tym samym wydając się być najbardziej odpowiednią opcją dla sklepów online.

Reklama

SCF 2017 Spring