Wielka Brytania: nowa sieć centrów dystrybucji za 200 milionów funtów

Tritax ecommerce facilitiesTritax, brytyjska firma doradcza zajmująca się funduszami inwestycyjnymi operującymi na rynku nieruchomości, ogłosiła plan zebrania 200 milionów funtów na inwestycję we własną sieć centrów dystrybucji. Jak donosi dziennik Daily Telegraph, taka sieć będzie przedmiotem najmu dla pierwszoligowych graczy na rynku e-commerce, a Tritax zostani pierwszym notowanym na giełdzie brytyjskim doradcą inwestycyjnym, oferującym tego typu rozwiązanie.

Ogłoszenie nowego planu zbiega się w czasie z przygotowaniem przez Tritax prospektu emisyjnego, związanego z planami wejścia spółki na rynki finansowe: London Stock Exchange i Channel Islands Stock Exchange. Centra dystrybucyjne to w większości nowoczesne magazyny o ogromnej powierzchni, z których zazwyczaj korzystają giganci rynku pokroju Amazon. W Wielkiej Brytanii zapotrzebowanie na tego typu instalacje stale rośnie. Firmy prześcigają się w oferowaniu konsumentom coraz to bardziej korzystnych metod dostawy, do których niezbędne jest posiadanie sieci strategicznie rozmieszczonych magazynów.

“Tritax planuje zainiwestować w sieć centrów dystrybucji, które mógłby później wynajmować długoterminowo graczom z pierwszej ligi e-handlu. Taki najem byłby szczególnie korzystny dla Tritax, gdyż najemca pokrywałby koszty wynikające z kosztów utrzymania, ubezpieczenia i podatków” – czytamy w artykule dziennika Daily Telegraph.

“W Tritax wierzymy, że inwestycja we własną sieć dystrybucji to obecnie najbardziej atrakcyjna i najbezpieczniejsza kategoria, jeśli chodzi o zwrot oraz bezpieczeństwo kapitału” – czytamy w oświadczeniu spółki. „W porównaniu z innymi kategoriami inwestycji i innymi sektorami rynku nieruchomości, nasz plan powinien przynieść największy zysk, głównie ze względu na niskie ryzyko.”

Od 2012 roku, Tritax uczestniczył w charakterze doradcy inwestycyjnego przy zawarciu ponad 20% umów najmu dotyczących centrów dystrybucyjnych w Wielkiej Brytanii. Do grona klientów firmy zaliczają się m.in. Amazon i Next.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring