Chiny: Dzień Singla bije rekordy sprzedaży

Alibaba online retailingChińskie święto, przypadające 11 listopada i ochrzczone mianem Dnia Singla, okazało się być największym dniem zakupowym na świecie. Sprzedaż online w serwisie internetowego giganta Alibaba osiągnęła 5,7 miliarda dolarów. Stanowi to 83-procentowy wzrost w skali roku – ogłosiła korporacja.

W ciągu 24 godzin Grupa Alibaba zarejestrowała 171,4 milionów zamówień w serwisach Tmall.com i Taobao, dwóch największych platformach Grupy. Około 21% z tych zamówień została złożona z urządzeń mobilnych – o 5% więcej, niż w zeszłym roku.

Ponad 20 tys. sprzedawców, w tym duże marki takie jak Gap i Uniqlo, znacząco przeceniło swoje towary. W 2013 roku łączna liczba odwiedzin w serwisie Tmall podwoiła się w porównaniu z 2012 rokiem, osiągając 402 miliony.

Chińskie święto jest odpowiedzią na amerykański Cyber Poniedziałek, i w tym roku prawie potroiło zeszłoroczny wynik sprzedażowy swojego odpowiednika zza oceanu. Zgodnie z Adobe Digital Index, w USA sprzedaż osiągnęła tego dnia 1,98 miliarda dolarów – czyni to z Dnia Singla największy dzień sprzedażowy w historii. Rekordowa liczba biorących w nim udział sprzedawców i konsumentów wynika głównie z bardziej zdecydowaną niż w zeszłym roku kampanią marketingową w kanałach offline.

Prezes Grupy Alibaba Jack Ma twierdzi, że Dzień Singla to nie wyścig po najwyższe wyniki sprzedażowe, ale raczej okazja, aby pomóc przedsiębiorcom zbudować relacje z konsumentem. „Mamy nadzieję, że 11 listopada stanie się dniem, w którym sprzedawcy będą mieli okazję podziękować swoim klientom. Że tego jednego dnia w roku wezmą swoje najlepsze produkty i sprzedadzą je po najniższych możliwych cenach, tak, aby podziękować klientom za wsparcie i zbudować z nimi trwałe i konstruktywne relacje” – powiedział Ma.

Alibaba Group zaczęła promować obchody Dnia Singla w roku 2009 jako sposób na podniesienie wyników sprzedażowych pomiędzy chińskim Świętem Narodowym a Księżycowym Nowym Rokiem. Pomimo doskonałych wyników, firma przyznaje, że tak duża sprzedaż stanowi poważne obciążenie dla struktur logistycznych chińskich przedsiębiorców.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring