ZEA: e-klienci z najbogatszych państw bywają oszczędni

Mimo, że Zjednoczone Emiraty Arabskie są jednym z najbogatszych państw świata, to jego obywatele są bardzo oszczędni podczas robienia zakupów w internecie.

Według badań firmy doradczej Deloitte, Zjednoczone Emiraty Arabskie były świadkiem rozwoju wielu nowych startupów na przestrzeni ubiegłych lat, a klienci zdają się w pełni doceniać wygodę, jaką oferują im zakupy online. Sektor B2C w Emiratach osiągnął łączną wartość szacowaną na 2,8 miliarda dolarów. W roku 2011 około 70% obywateli posiadało dostęp do szerokopasmowego Internetu.

Według danych zebranych przez firmę Pricena, oferującą usługi porównywania cen online, 84% konsumentów z Emiratów kieruje się na jedną z trzech witryn, oferujących dany produkt po najniższej cenie. Około 51% udaje się prosto do tej najtańszej. Przeglądając wyniki porównania cen, jedynie 2% konsumentów wykracza poza trzy pierwsze pozycje.

Najpopularniejsze produkty wyszukiwane przez kupujących z Emiratów w porównywarce cenowej Pricena pochodza z kategorii elektroniki użytkowej. Podkategorie cieszące się największą popularnością obejmują głównie telefony i tablety, szczególnie te, których producentami są Apple, Nokia, Samsung i HTC. Najczęściej wyszukiwane marki komputerów to z kolei Toshiba i HP.

Zachwyt nowoczesną technologią zdaje się być jednocześnie powodować wzrost sektora e-commerce, jak i być po części efektem tego wzrostu. Według badań firmy TNS Global, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich więcej konsumentów robiących zakupy w Internecie korzysta z telefonów komórkowych niż z komputerów stacjonarnych, wyprzedzając globalny trend w sektorze e-commerce. Około 29% użytkowników internetu w Emiratach przynajmniej raz zrobiło zakupy przy użyciu smartfona, a jedynie 26% – przy użyciu komputera. \

United Arab Emirates e-commerce report

United Arab Emirates e-commerce report by Pricena

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring