Brytyjska sieć Sainsbury’s ogłasza 15% wzrostu sprzedaży online

Sainsburys's online retailing

Brytyjska sieć marketów spożywczych, Sainsbury’s, opublikowała właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku, obejmujący 28 tygodni poprzedzających 28 września. Poza wzrostem sprzedaży i zysków, spółka odnotowała także wzrost sprzedaży online na poziomie 15%, osiągając ponad miliard funtów rocznie.

Łączny wynik sprzedażowy, uwzględniający sprzedaż paliw oraz podatek VAT, wzrósł o 4,4%, osiągając 13,953 miliona funtów. Dla porównania, w 2012 roku wynik ten sięgnął kwoty 13,365 miliona. Zysk uwzględniający sprzedaż paliw i po odliczeniu VAT sięgnął 12,684 miliona funtów, co stanowi wzrost o 4,3%. Rok temu kwota ta osiągnęła poziom 12,610 miliona. Sainsbury’s zdominował pozostałych graczy sektora, zdobywając 16,8-procentowy udział w rynku, co jest pierwszym takim wynikiem od dekady. Firma może też się pochwalić 35 kwartałami pod rząd, w których sprzedaż jej towarów stale rośnie.

„Nasz udział w rynku na poziomie 16,8% to fenomen tej dekady, podobnie jak 35 kwartałów ze stałym wzrostem. Osiągnięcie tak dobrych wyników było możliwe, ponieważ zaproponowaliśmy klientom unikalną ofertę, umożliwiając im zakup towarów dobrej jakości po przystępnych cenach. Mamy też szeroką ofertę naszych własnych marek oraz programy promocyjne” – powidział Justin King, prezes zarządu Sainsbury’s.

Firma ma też szeroko zakrojone plany rozwoju. Oprócz nowego centrum dystrybucyjnego, które ma powstać w Bromley-by-Bow, Sainsbur’s planuje uruchomić swoją własną sieć komórkową, Mobile by Sainsbury’s. Ma ona współpracować z Nectar, programem lojalnościowym firmy, który pozwala robić zakupy zarówno w sklepach, jak i online.

Reklama

SCF 2017 Spring