Raport Gigya: Facebook coraz mniej popularny jako social login

gigyaUdział Facebooka jako social loginu na witrynach e-commerce spadł w trzecim kwartale 2013 o 5%, wynika z raportu firmy Gigya. Portal utrzymuje pozycję lidera jako najbardziej popularny social login, jednak Google+ zyskuje coraz większy udział w rynku.

W trzecim kwartale 2013 preferencje klientów korzystających z mediów społecznościowych jako narzędzia do logowania na witrynach internetowych zmieniają się na korzyść Google+. Tak wynika z raportu The Landscape of social login In Q3 2013 (July-September) sporządzonego przez firmę Gigya. Mimo że Facebook nadal zajmuje pierwsze miejsce, Google+, Yahoo i inni gracze zaczynają doganiać społecznościowego giganta. Udział Facebooka w w rynku spadł z 52% do 51%.

Na stronach e-commerce Facebook nadal dominuje jako social login, jednak udział Google+ znacznie wzrósł (o 5%) w porównaniu z drugim kwartałem 2013. Jednocześnie udział Facebooka spadł z 79% do 74%. Z PayPala skorzystało 2% użytkowników. Firma ta po raz pierwszy zanotowała udział większy niż 1%. Według ekspertów z Gigya pokazuje to, że dostawcy usług płatniczych stają się coraz bardziej popularni jako narzędzia do identyfikowania tożsamości w internecie.

Facebook utrzymuje się na prowadzeniu jako najbardziej popularny social login na urządzeniach mobilnych. W trzecim kwartale 2013 roku skorzystały z niego dwie trzecie użytkowników. Popularny był również Google+, jego pozycję wzmocniła funkcja, która zachęca użytkowników do ściągnięcia aplikacji mobilnej sklepu w momencie gdy ci logują się na nią za pomocą konta Google+. Logowanie się przez Twitter było o wiele bardziej popularne na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. Mimo że Facebook nadal dominuje na rynkach międzynarodowych, według analityków Gigya podział sił wkrótce ulegnie zmianie, ponieważ na popularności zyskują serwisy lokalne, takie jak Orkut (Ameryka Południowa) czy Vkontakte (Rosja). W Europie Facebook nadal utrzymuje się na prowadzeniu, jednak zarówno Google+ jak i rosyjski Vkontakte zyskały znaczny udział w rynku.

gigya

raport „Landscape of Social Login” sporządzony przez Gigya

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring