Google: autouzupełnianie Chrome na iOS pomoże e-sprzedawcom

Google  wprowadzi nową funkcję dla przeglądarki Chrome na urządzenia mobilne działające na iOS. Dzięki niemu informacje o preferencjach użytkowników będą przechowywane w mobilnej wersji przeglądarki i używane w ramach auto-uzupełniania formularzy wypełnianych przy użyciu Chrome. Funkcja ta pozwoli uniknąć komplikacji i zmniejszyć frustrację klientów wynikającą z konieczności wpisywania na nowo danych osobowych przy finalizowaniu transakcji na urządzeniach mobilnych.

chrome_autofilling

Chrome na iOS wkrótce będzie automatycznie uzupełniać formularze

chrome_autofill_flow

Synchronizacja pozwoli szybciej finalizować transkacje

Za pierwszym razem, gdy formularz jest uzupełniany w przeglądarce Chrome, Google automatycznie zapamiętuje dane i korzysta z nich potem do automatycznego uzupełniania. Są to informacje takie jak imię i nazwisko, adres, numer telefonu, czy adres e-mail. Są one przechowywane w pamięci przeglądarki, dzięki czemu użytkownik nie musi wpisywać ich za każdym razem od nowa. Gdy użytkownik wyrazi specjalną zgodę, przeglądarka zapamięta również numer karty kredytowej. Na urządzeniach stacjonarnych funkcja ta działa już od dawna, jednak ostatnio Google uruchomił ją również dla użytkowników iPhone’a i iPada. W wypadku tych urządzeń informacje są synchronizowane, tak więc Chrome zasugeruje wypełnienie formularza danymi, które użytkownik wpisał poprzednio na innym urządzeniu w systemie iOS, oczywiście w przeglądarce Chrome.

We wpisie na blogu, który zapowiada wprowadzenie nowej funkcji, Ruslan Abdikeev i Jim Blackler, twórcy oprogramowania odpowiedzialni za szybkie auto-uzupełnianie formularzy skomentowali: „Funkcja ta jest dopiero w fazie początkowej, jednak już cieszymy się z tego, jakie nowe możliwości stworzy ona dla e-handlu. Dzięki niej zakupy online będą szybsze i prostsze zarówno dla klientów, jak i dla sprzedawców. Można przetestować ten nowy, szybszy sposób finalizowania transakcji na Betabrand wraz z nową wersją Chrome na system Android. Mamy nadzieję, że w ciągu najbliższych miesięcy zachęcimy do korzystania z niej jeszcze większą liczbę sprzedawców.” Zainteresowani przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, jak zainstalować nową funkcję tutaj.

Reklama

SCF 2017 Spring