Luksusowy sprzedawca Brioni uruchomił witrynę e-commerce

Kering i YOOX ogłosiły dzisiaj wejście na rynek witryny e-commerce marki Brioni, będącej własnością obydwu firm. Spółka powstała w sierpniu 2012 r., jej zadaniem jest zarządzanie sklepami internetowymi kilku luksusowych marek Kering.

brioni

Witryna oferuje szeroki wybór krawatów

Pierwszy sklep internetowy Brioni miał wczoraj swoją premierę globalną. Całkowita liczba sklepów internetowych zarządzanych przez spółkę wzrosła do siedmiu. Znajdują się wśród nich:  alexandermcqueen.com, balenciaga.com, bottegaveneta.com, ysl.com, sergiorossi.com, stellamccartney.com – wszystkie działają od czerwca 2013 – oraz uruchomione teraz brioni.com. Powstała zarówno witryna e-commerce, jak też strona domowa firmy Brioni. Obie administrowane są poprzez jedno zintegrowane narzędzie.

brioni

Witryna utrzymana jest w tonacji czarno-białej

Twórcy witryny Brioni skoncentrowali się na estetyce. Elementem dominującym są duże zdjęcia, elegancki layout oraz stylowe czcionki. Zakupy mają stać się podróżą w najnowsze trendy świata mody, odbywającą się w artystyczny i kreatywny sposób. Każdy przedmiot można dodać albo do torby zakupowej albo wpisać na listę życzeń. Można je udostępniać na Facebooku, Pintereście, Twitterze i w innych mediach społecznościowych. Aby ułatwić zakupy, witryna generuje automatyczne podpowiedzi, które inne ubrania czy akcesoria pasują do wybranego produktu.

brioni

Klienci łatwo dobiorą kolor i rozmiar

Według firmy konsultingowej Bain & Co globalna sprzedaż luksusowych ubrań rośnie szybciej niż reszta rynku artykułów luksusowych. W 2013 jego wartość osiągnie ok 10 miliardów euro, co stanowi 5% całkowitego obrotu towarami luksusowymi.

Kering to wiodący na świecie sprzedawca ubrań i akcesoriów. Grupa, która sprzedaje w ponad 120 krajach, w 2012 roku osiągnęła obroty rzędu 9,7 miliarda dolarów. Pod koniec ubiegłego roku zatrudniała 33 tysiące osób. Grupa Kering (poprzednio PPR) notowana jest na paryskiej giełdzie.

Grupa YOOX jest globalnym internetowym sprzedawcą marek odzieżowych. Pozycję lidera na rynku zdobył dzięki platformom yoox.com, thecorner.com i shoescribe.com oraz wielu sklepom sprzedającym pojedyncze marki, takim jak armani.com czy zegna.com. Grupa ma biura operacyjne w Europie, Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach, Hong Kongu i dostarcza produkty do ponad 100 krajów na całym świecie. Notowana na giełdzie w Mediolanie, w 2012 roku grupa osiągnęła obroty w wysokości 376 milionów euro.

Reklama

SCF 2017 Spring