Niemcy: Zalando z 40% wzrostu liczby klientów w ciągu dwóch lat

We wrześniu 2013 48,6 milionów Niemców odwiedziło witryny e-commerce na komputerach i laptopach. Według raportu comScore, stanowili oni 84% całkowitej populacji internetowej. Zalando, niemiecki internetowy sprzedawca obuwia był najszybciej rozwijającą się firmą w rankingu największych niemieckich detalistów.

Retail-Growth-in-Germany

Liczba klientów internetowych firmy wzrosła o 40% z 5,2 milionów od września 2011 roku do września tego roku. Mimo dobrych wyników Zalando, liderem niemieckiego rynku jest nadal Amazon. Udział w rynku handlu wzrósł o 13%, a liczba klientów osiągnęła  we wrześniu 31,6 milionów. Otto, największa na świecie firma specjalizująca się w wysyłce mailowej i jeden z największych graczy e-commerce zajmuje drugą pozycję z 12,7 milionami użytkowników oraz wzrostem na poziomie 12%. Drugą najszybciej rozwijającą się firmą ujętą w rankingu jest Idealo, które zanotowało 26% wzrostu liczby klientów w ciągu ostatnich kilku lat.

Niemcy są jednym z wiodących rynków e-commerce w Europie, notując znaczny wzrost liczby klientów. Według raportu “E-commerce Market in Germany 2013/2014” sporządzonego przez Germany Trade & Invest, wśród 100 największych niemieckich graczy e-commerce znalazła się znaczna liczba start-upów. Dobrym przykładem jest Westwing, firma założona w 2011 roku, która w ciągu pierwszego roku działalności osiągnęła obroty w wysokości ponad 34 milionów euro.

„Wielu niemieckich sprzedawców angażuje się w międzynarodowy biznes. Spośród członków German E-commerce and Distant Selling Trade Association, którzy wzięli udział w sondażu, niemal 90% prowadzi biznes online poza granicami kraju” – czytamy w raporcie. Według analiz, aż 22 niemieckich sprzedawców internetowych znajduje się w setce największych europejskich firm e-commerce.

„Z ponad 41 milionów klientów internetowych, stanowiących połowę populacji całego kraju, Niemcy mają największy potencjał e-commerce w Europie i są niekwestionowanym liderem na tym kontynencie. Prognozuje się, że liczba klientów wzrośnie do 46 milionów w 2016 roku. Poza Europą tylko Chiny, Stany Zjednoczone i Japonia mogą pochwalić się większą liczbą klientów internetowych” – czytamy w raporcie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring