InPost: więcej paczkomatów na Wyspach Brytyjskich w 2014

InPostGlobalna ekspansja Paczkomatów InPost nabiera rozpędu. Od początku 2013 roku rewolucyjne terminale pojawiły się już w Brazylii i Rumunii, na Ukrainie, Słowacji, Czechach i w Wielkiej Brytanii. Na Wyspach działa już ponad 500 maszyn.

To obecnie największa sieć samoobsługowych terminali do nadawania i odbierania przesyłek 24/7 w Wielkiej Brytanii – kraju, który posiada największy rynek handlu online w Europie, wyceniany na 615 mln funtów tygodniowo. Docelowo, brytyjska ekspansja Paczkomatów zakłada rozlokowanie 2.000 urządzeń do połowy 2014 roku.

Sektor e-handlu w Wielkiej Brytanii rośnie w tempie 40% rocznie. W 2012 roku wyceniany był na około 78 mld funtów, czyli niemal o 14 razy więcej niż polski e-commerce. Z kolei, jak wynika z wrześniowego raportu przeprowadzonego przez brytyjskie Biuro Krajowe Statystyki Sprzedaży Detalicznej, około 10,2% wszystkich zakupów detalicznych – bez paliwa – było dokonywanych drogą internetową. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w sektorze odzieżowym, gdzie liczba dokonywanych transakcji przyrosła aż o 18% – w porównaniu do tego okresu w zeszłym roku.

„Wygoda oraz nieograniczona czasowo dostępność – odbieranie i nadawanie przesyłek 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu – to główne zalety Paczkomatów InPost. Tym właśnie wygrywamy i zdobywamy serca Brytyjczyków. 500 innowacyjnych terminali na Wyspach to dopiero początek ekspansji InPost” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

„Potencjał Wielkiej Brytanii jest ogromny – to kraj, który jest najbardziej zaawansowanym europejskim rynkiem w obszarze e-commerce. Brytyjczycy stawiają na wygodę zarówno podczas robienia zakupów, jak i ich dostarczania. Czekanie na kuriera w domu traci na popularności. Dla zdecydowanej większości Brytyjczyków wygodniejszą formą dostawy jest opcja ‘kliknij i pobierz’. Paczkomaty InPost nie dość, że zapewniają profesjonalną, szybką i wygodną obsługę logistyczną, to jeszcze jest ona dostępna 24/7” – dodaje Lorna Mushing, Estate Manager InPost UK.

Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 innowacyjnych terminali. Paczkomaty InPost są już dostępne w 15 krajach na całym świecie – w zaledwie 2 lata podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, a także Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację oraz w Czechy. Trwają prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia.

Międzynarodowa strategia Grupy Integer.pl – obejmująca również brytyjski rynek –realizowana jest przy współudziale PineBridge Investments, globalnego funduszu private equity i zakłada uruchomienie w ciągu czterech lat 16 tys. Paczkomatów w Europie. W ciągu najbliższych 4-5 lat Paczkomaty InPost pojawią się również w obu Amerykach oraz w Azji. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro. W USA Grupa Integer.pl planuje uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności Paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju.

InPost działa od 2006 roku, jest niezależnym operator pocztowy, a zarazem najpoważniejszym rynkowym konkurentem Poczty Polskiej S.A. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Integer.pl S.A., od 2007 roku notowanej na GPW.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring