Google: aplikacje mobilne nie do przecenienia w e-commerce

google-1024x463Google zlecił firmie Nielsen sondaż wśród osób, które niedawno zakupiły smartfon, aby lepiej zrozumieć rolę urządzeń mobilnych w procesie szukania i kupowania produktów w internecie. Badanie pokazało, że 48% klientów mobilnych zaczyna proces zakupowy od sponsorowanych wyników wyszukiwania oraz że strona mobilna, na którą trafia konsument ma bezpośrednie przełożenie na pozycję reklamy oraz na jej efektywność.

Stopień rozpowszechnienia smartfonów w Stanach Zjednoczonych zwiększa się podwójnie rok do roku, z 31% do 56%. Jakość mobilnej wersji strony ma wpływ na widoczność witryny, pozycjonowanie, wysokość sprzedaży i lojalność konsumentów. Dla sprzedawców, którzy korzystają z Google Adwords, strona mobilna wpływa również na to, jak i czy w ogóle ich reklamy są widoczne oraz jaka jest cena jednego kliknięcia.

Bao Lam, menedżer ds marketingu i produktu w Google’s Performance Ads opisał na swoim blogu pięć głównych wniosków z raportu Nielsena:

  • Klienci spędzają czas przeszukując witryny za pomocą smartfona: Spędzają 15 godzin tygodniowo na stronach i aplikacjach mobilnych. W czasie procesu zakupowego wchodzą na witrynę średnio sześć razy.
  • Przeglądanie witryn na urządzeniach mobilnych zaczyna się od wyszukiwarki: 48% klientów rozpoczyna aktywność związaną z zakupami od wpisania w hasła w wyszukiwarkę, nawet jeśli zaczynają przeglądanie od stron czy aplikacji związanych z konkretną marką
  • Odległość ma znaczenie: 69% klientów oczekuje, że sklep będzie się znajdował w oddaleniu pięciu mil od ich miejsca pobytu.
  • Kluczowa jest natychmiastowa dostępność: 55% klientów chce kupić w ciągu godziny, 83% w przeciągu dnia.
  • Technologie mobilne mają wpływ na zakupy w różnych kanałach: Spośród tych, którzy kupili lub szukali produktów na smartfonach, 82% kupiło w sklepie, 45% przez internet (komputer lub tablet), a 17% kupiło przez komórkę.

Google radzi reklamodawcom i sprzedawcom internetowym, aby upewnili się, że ich witryna mobilna jest jak najlepiej zoptymalizowana. „Aby stworzyć przyjazną aplikację bądź stronę mobilną, zacznij od zanalizowania, jak klienci obecnie na nią reagują, czego oczekują, jak trafiają do sklepu internetowego. Dzięki temu będzie możliwe stworzenie mobilnej witryny, która sprosta oczekiwaniom konsumentów” – czytamy na blogu Bao Lam.

Bao Lam radzi też marketerom, aby dostosowywali reklamy w wyszukiwarce do potrzeb klientów mobilnych, korzystali z narzędzi umożliwiających klientowi znalezienie pobliskiego salonu sprzedaży, ułatwiali proces finalizowania transakcji oraz sprawdzali ruch we wszystkich kanałach sprzedaży za pomocą narzędzi, które podsumowują poziom odwiedzin na wszystkich urządzeniach.

Reklama

SCF 2017 Spring