Grupa EM&F: rekordowe wyniki w sektorze e-commerce

empik-witryna-przycieta1Sklepy internetowe z portfolio Grupy EM&F łącznie zajmują trzecią pozycję na polskim rynku e-commerce pod względem liczby użytkowników, wynika z badań Gemius Mediapanel PBI (dane na koniec sierpnia 2013 r.).

W trzecim kwartale 2013 r. Grupa EM&F osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe w segmencie ecommerce, osiągając wzrost przychodów ze sprzedaży o 44 proc. rok do roku do 67 mln zł.

E-sklepy Grupy w trzecim kwartale wysłały ponad 1 mln paczek i prawie 7 mln produktów. Liczba wizyt w e-sklepach Grupy EM&F wzrosła o 34 proc. rok do roku, a liczba zamówień o 24 proc. rok do roku.

W skład sektora e-commerce Grupy Empik Media&Fashion wchodzą sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl

Przychody ze sprzedaży sklepu empik.com łącznie we wszystkich kategoriach produktowych wzrosły w trzecim kwartale 2013 r. o prawie 50 proc. rok do roku. Oferta w kategorii elektronika została poszerzona do 8 tys. produktów. Ponadto, sklep empik.com uruchomił serwis w nowej szacie graficznej, która jest bardziej przejrzysta, intuicyjna i nowoczesna. Przebudowane zostało menu i zmieniona ekspozycja ofert promocyjnych, ponadto kategoria e-booków została dodana do głównego menu.

Z początkiem grudnia 2013 Empik wprowadzi także do swoich 30 największych salonów nową usługę mobilnego doradcy. Mobilni doradcy z tabletami będą dostępni w wybranych salonach i dzięki specjalnej aplikacji na tablecie doradzą klientowi w wyborze produktu, pomogą w jego wyszukaniu, sprawdzą cenę, przekażą dodatkowe informacje na temat oferty, a także od razu zrealizują transakcję za pośrednictwem terminala do kart płatniczych. Wprowadzenie nowej usługi ma za zadanie skrócenie czasu sprzedaży.

W trzecimI kwartale br. w serwisie empiktravel.pl wzrosła liczba rezerwacji biletów lotniczych o 225 proc. w porównaniu z drugim kwartałem br. i o 300 proc. w porównaniu z drugim kwartałem br. W kategorii wakacje wzrost sprzedaży wyniósł 250 proc. w porównaniu z drugim kwartałem br. i 790 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem br.

Sklep smyk.com osiągnął 120 proc. wzrost zasięgu do poziomu 578 tys. użytkowników (wg Gemius Megapanel PBI za sierpień 2013 r.). Łącznie we wszystkich kategoriach przychody sklepu smyk.com wzrosły w trzecim kwartale br. o blisko 70 proc. rok do roku.

Sklep Gandalf.com.pl osiągnął 166 proc. wzrost zasięgu serwisu do poziomu 874,8 tys. użytkowników (GemiusMegapanel PBI za sierpień 2013 r.) i znalazł się tym samym w pierwszej dwudziestce witryn e-commerce w Polsce.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion SA jako spółka holdingowa.

Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności takich segmentów jak: Empik (sieć sklepów z książkami, artykułami papierniczymi, podarunkowymi, wyposażenia wnętrz, filmami, muzyką, prasą, grami, gadżetami), Publishing ( wydawnictwo współczesnej literatury polskiej i obcej, w ofercie także albumy, poradniki, atlasy, literatura młodzieżowa i dziecięca oraz rejestracja książek w formatach audio, Empik Digital ( agregowanie i dystrybuowanie treści cyfrowych oraz aplikacje mobilne), E-Commerce ( sklepy i serwisy internetowe: empik.com, smyk.com, gandalf.com.pl, empiktravel.pl, empikfoto.pl), Grupa Smyk (sieci sklepów z asortymentem dziecięcym Smyk oraz Spiele Max), Szkoły Językowe (sieci szkół językowych Speak Up oraz Empik School), Grupa Moda (sieci sklepów z odzieżą, obuwiem i akcesoriami w modelu franczyzowym oraz spółek joint venture), Grupa Optimum (dystrybucja artykułów kosmetycznych i sportowych)

Spółki z Grupy EM&F działają na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim. Grupa rozwija model biznesowy w oparciu o własne marki i koncepty handlowe oraz o marki franczyzowe i licencjonowane.

Tagi:, ,

Reklama

SCF 2017 Spring